nuffnang

Monday, 13 February 2012

I HATE THAT I LOVE YOU -episode 20



Hari ini MoMo sekumpulan bersama-sama pergi ke Sokcho . Mereka bercadang mahu berkhemah di tepi pantai Sokcho . Shin dan Sungmin juga menyertai mereka . Dan hari ini juga mereka baru tahu bahawa Sungmin sebenarnya salah seorang pelabur dalam Syarikat JT . Sungmin memberitahu mereka sendiri apabila Shin kerap bertanya mengapa dia menaja perjalanan mereka itu .
"Eish .. Sungmin tipu kan ?" Yeon menepuk bahu Sungmin . Sungmin mengerling pada Yeon .
"Betullah .. Joon, Omma awak tak cerita kah ? Takkan Shin pun tak tahu ? Encik Jell tak cerita ?" tanya Sungmin pada semua .
Dan serentak mereka menggeleng .
"Ah..Jinjja ? Awak tak bergurau ? Saya sebagai leader pun tak tahu .." ujar Junhyung .
Sungmin bersandar pada kerusi lalu tersenyum .
"Sekarang dah tahu kan ? Jadi lepas ni tak payah banyak tanya . Ara ?"
Mereka saling berpandangan .
"Jadi kami kena panggil awak Sungmin-nim lah kan ?" tanya Yeon .
Sungmin mengerutkan dahinya .
"Mwo ? Aish .. Tak payah la .. Panggil macam biasa je . Siapa ubah gelaran saya, siap !"
Mereka hanya tersenyum .


Selepas minum petang, mereka ke tapak perkhemahan . Mereka mendirikan 3 khemah . Khemah pertama, kesemuanya perempuan . Khemah kedua, Dongjoon dan Gongchan . Khemah ketiga, Joon, Junhyung dan Sungmin .
Waktu hampir senja ketika Yeon duduk keseorangan di tepi pantai . Pada ketika itu, hanya kelihatan beberapa orang saja yang berada di tepi pantai . Yeon duduk di atas pasir sambil menulis sesuatu pada buku notanya . Dia membiarkan saja angin meniup rambut panjangnya .
"Tulis lirik ?"
Yeon menoleh . Lalu mengangguk sambil tersenyum .
"Tak takut ?"
"Takut ? Takut apa ?" tanya Yeon .
"Tak takut kena culik ke ?"
Yeon tergelak .
"Merepeklah ..." Yeon terhenti . Dia masih keliru, nama apa yang perlu dia sebut . Yeon menggigit bibirnya .
"Boleh saya tanya sesuatu ?"
"Tanyalah .."
"Siapa yang awak lebih suka ? Joon .. Atau Lee ??"
Yeon tergamam . Dia melarikan pandangannya .
"Saya tak tahu . Awak rasa siapa yang lebih suka pada saya ?"
Keadaan sunyi sebentar .
"Dua-dua ..."
"Awak salah ! Hanya Lee yang sukakan saya . Bukan Joon ! Joon hanya suka menggunakan saya ." air mata Yeon menitis perlahan .
"Saya tak salah .  Awak yang salah . Jujur saya katakan, Joon sangat menyukai awak . Bukan setakat suka, dia sayangkan awak ! Saya sayangkan awak !" air mata Joon turut menyentuh pipinya .
Yeon tidak terkata apa-apa .
"Yeon .. Saya minta maaf kalau saya menyakitkan hati awak . Saya terlalu bodoh sebab menahan ego saya . Saya terlalu bodoh sebab menipu diri sendiri . Yeon..saya.."
"Cukup Lee ! Saya tak tahu apa yang awak cakapkan ." Yeon bangun lalu pergi dari situ .
Joon mengejarnya lalu memeluk Yeon .
Pipi mereka kini basah dengan air mata .
"Tolonglah Yeon . Tolong maafkan saya .." kata Joon dengan teresak-esak .
Yeon juga menangis dengan sayu .
"Saya takut .." kata Yeon .
Joon melepaskan pelukan lalu memegang kedua-dua tangan Yeon .
"Takut ? Kenapa Yeon ?"
"Saya takut kalau saya kehilangan awak sekali lagi ..." ujar Yeon sayu .
"Tak Yeon .. Awak takkan kehilangan saya . Kali ini saya akan tetap berada di sisi awak . Saya cintakan awak Yeon !"


"Ahh.. Kenapa kita pula yang kena beli makanan ?" Keluh Joo .
Gongchan dan Dongjoon turut mengeluh .
"Nasib kitalah . Mereka semua sedang bercinta .." keluh Gongchan .
"Siapa ?" tanya Dongjoon .
"Hara dan Junhyung ." kata Joo .
"Lee dan Yeon ." kata Dongjoon .
"Sungmin dengan Shin pun ?" tanya Gongchan .
"Itu...awak tengok sendiri .." kata Joo lalu menunjuk ke depan .
Gongchan dan Dongjoon terhenti . Mereka terlihat Shin dan Sungmin sedang berpegangan tangan .
Mereka bertiga mengeluh .
"Awak dengan saya je lah .." Dongjoon memeluk bahu Joo lalu tersenyum .
"Mwo ? Aish ..!" Joo bergerak laju ke tapak perkhemahan .
"Hyung, awak baru kena reject dengan Joo ? Hahahahaa !!" Gongchan ketawa besar sambil berjalan mengikut Joo .
Dongjoon menggaru-garu kepalanya .
"Haish .."

Selesai makan malam, mereka menukar pakaian dan duduk di tepi pantai .
"Kenyangnya .. Kenapa lah awak beli makanan banyak sangat ?" ujar Sungmin .
"Habis, siapa suruh awak bagi duit banyak sangat .. Dan siapa suruh awak makan macam orang kebuluran ?" seloroh Joo .
"Hehe .. Saya dah lama tak makan makanan laut lah .."
"Awak semua duduk lah dekat sini ya . Saya dengan Hara ada urusan penting . Pergi dulu !" Junhyung menarik tangan Hara .
"Err.. Kami pun ." Joon menarik tangan Yeon secara paksa .
Shin tersenyum sipu . Dia memandang Sungmin .
"Pergi.. Pergilah cepat .." perli Joo .
Shin dan Sungmin tersenyum lalu meminta diri .
Sekali lagi tinggal mereka bertiga .
"Haish..............."

"Tadi kan dah makan ? Kenapa makan lagi ?" tanya Yeon .
"Awak tak perasan ke ? Saya makan nasi je . Saya alah pada makanan laut ." kata Joon dengan mulut penuh dengan ramyun .
Mereka makan ramyun dalam kedai Seven Eleven . Joon yang memaksa Yeon makan sekali .
Selesai makan, mereka duduk di luar kedai dengan segelas kopi .
"Kenapa beli satu je ?" tanya Yeon setelah minum sedikit kopi itu.
"Kita kongsi lah .. Alah, macam tak biasa pulak ." Joon tersengih . Pipi Yeon sudah merah .
"Ah.. Apa .. Merepeklah Joon !" Yeon memandang ke tempat lain .
"Yeon lupa ke ? Dulu kan .. Ada seorang budak nerd ni, dia suka minum air saya senyap-senyap lepas tu mengaku yang dia dah kiss dengan saya melalui minuman tu .." Joon mengusik Yeon .
"Joon .. Stop it .. ish .." wajah Yeon semakin merah .
Joon tersengih . Lalu meminum sedikit .
"Awak tahu Yeon ?"
Yeon memandang Joon dengan tanda tanya .
"Saya baru je kiss awak melalui minuman ni .. Haha !" Joon mengusik Yeon lagi .
Yeon sudah kegeraman . Dia tidak tahan diusik Joon .
"Kenapa kiss situ ? Kalau berani kiss lah kat sini !" Yeon menunjukkan bibir munggilnya . Dia sekadar mahu mengusik Joon .
Joon memandang Yeon dengan serius . Yeon jadi gementar dan cuba menjauhkan diri dari Joon tetapi Joon menarik lengannya . Mereka semakin dekat .
"Err.. Joon . Saya usik awak je lah .." kata Yeon .
"Too late ." bisik Joon lalu mengucup lembut bibir Yeon .



Thursday, 9 February 2012

I HATE THAT I LOVE YOU -episode 19


Joon terbangun dari tidurnya dengan jantung berdebar kencang . Badannya basah kerana berpeluh . Kini dia dapat mengingat segala yang pernah terjadi dalam hidupnya . Dia juga sudah ingat bagaimana dia kehilangan memorinya . Mimpinya tadi menerjah kembali dalam ruang ingatannya . Joon bergegas bangun lalu keluar dari biliknya . Jam baru menunjukkan pukul 6 pagi . Rumahnya senyap sunyi . Joon terduduk di sofa . Dia termenung seketika .
"Park Ji Yeon..." ucap bibirnya .

Petang itu Yeon ke bilik latihan seperti biasa . Sedang dia dan Hara berlatih menari, Joon masuk ke bilik itu . Yoon hanya memandangnya seketika . Dia jadi gementar apabila Joon membalas pandangannya .
"Yeon .. cepat ke sini . Tolong ajar saya step tadi ." ujar Gongchan .
"Hish .. menyibuklah Gongchan ni . Saya dah cop Yeon dulu tahu ?" kata Hara pula .
"Cop ? Awak ingat saya barang ke nak cop ? Aigoo~" Yeon menujal dahi Hara lalu pergi pada Gongchan .
"Awak pun satu .. Dah tiga hari saya ajar benda yang sama takkan tak ingat ?" tanya Yeon pada Gongchan .
"Mian Yeon . Saya memang tak boleh dapat step chorus ni .. Jongmal Mianhae .." Gongchan membuat mata Puss in Boots .
Yoon tergelak . Hara juga tertawa melihat muka Gongchan .
"Dah lah . Tak payah buat muka tu lagi . Saya ajar lah ni .."

Yeon, Hara dan Junhyung masuk ke dalam Paradise Coffee Shop . Dari satu sudut mereka dapat lihat Joon .
"Lee ?" tanya Yoon .
"Oh.. Lupa nak cakap, Lee pun join kita ." kata Junhyung .
Langkah Yeon terhenti .
"Jomlah cepat ." Hara menarik tangan Yeon .
Mereka mengambil tempat di depan Lee . Yeon pula terpaksa duduk di sebelah Lee .
"Dah beli tiket ?" tanya Junhyung .
"Dah . Movie start pukul 3 . Jadi kita masih ada 2 jam ." kata Lee .
"Movie ?" tanya Yeon .
"Yup . Lee nak belanja lah, Yeon .." ujar Hara .
"Cepatlah pesan makanan . Saya belanja ." kata Junhyung .
"Bagusnya harini semua nak belanja !" ujar Hara kegembiraan .

Selesai menonton wayang, mereka berempat bersiar-siar di sekitar kawasan Sungai Han . Junhyung dan Hara berkepit saja . Lee dan Yeon pula masing-masing berasa kekok .
"Dulu kita pernah datang sini kan ?" Tanya Lee .
Yoon mendangan Lee lalu mengangguk .
'Nampaknya dia dah pulih' bisik hati Yeon .
"Seronok bila ingat balik masa tu . Kita semua ponteng kelas petang kan ?" Lee tersenyum .
"Ya .. 'seronok' sangat jadi kuli ." kata Yeon perlahan .
Lee terdiam .
Suasana sunyi kembali .
Tiba-tiba mereka terlihat Hara dan Junhyung berkejaran .
"Sejak bila mereka couple ?" tanya Lee .
"Entah ? Rasanya dulu couple, pastu dah clash . Tak tahu bila mereka sambung balik ." Yeon menggaru kepalanya .
"Yeon pula ? Bila nak ber-couple ?" tanya Lee lagi .
Yeon menggumamkan bibirnya .
"Tak nak lah . Omma pernah cakap . Lebih elok kalau terus kahwin . Kalau couple, takkan menjamin sangat perhubungan tu ." kata Yeon sambil menunduk menghadap tanah .
"Jadi ? Yeon nak kahwin dengan lelaki macam mana ?" Lee merapat sedikit dengan Yeon .
Yeon jadi tidak keruan .
"Err .. Erm .. Macam lelaki lah !" Yeon tersengih .
Lee tertawa .
"Mestilah perempuan kahwin dengan lelaki . Lainlah kalau Yeon ni jenis 'macam tu' kan ?" Lee berseloroh .
Yeon juga tertawa .
"Yeon suka lelaki yang macam .. Erm, macam siapa ya ?" Yeon memegang dagunya .
"Macam siapa Yeon ?" Lee mendekatkan wajahnya ke wajah Yeon .
Yeon menelan air liurnya . Matanya melilau ke tempat lain . Dia tidak tahu kenapa dia tidak boleh bertentang mata dengan Lee .
"Macam .."
"Joon ?" Lee memotong sebelum Yeon menghabiskan ayatnya .
Yeon terdiam . Dia cuba bertentang mata dengan Lee .
Wajah mereka semakin dekat . 10cm ke 7cm ..Mata Yeon terkelip-kelip ...6cm...5cm..
'' Deringan telefon Yeon menyedarkan mereka . Yeon mengigit bibirnya dan menjauhi Lee lalu menjawab panggilan .
"Shin ? Nak apa ?"
"Cepatlah balik .. Saya lapar .." dari hujung talian kedengaran suara Shin yang hampir menangis kelaparan .
Yeon tergelak .
"Apalah Shin ! Baiklah . Lagi 30 minit saya sampai ." Yeon menamatkan talian .
Dia berpaling memandang Lee .
"Err, saya kena balik . Shin hampir mati kebuluran .. Saya pergi dulu . Annyeong~"
Lee tersenyum .
"Kacaulah Shin !" kata Lee hampir menjerit setelah Yeon hilang dari pandangan .
Dia melihat Junhyung dan Hara yang semakin menjauh .
"Baliklah .. Duduk sini nak buat apa . huh..." katanya pada diri sendiri .