nuffnang

Saturday, 24 December 2011

I HATE THAT I LOVE YOU -episode 16


"Gikwang .. Boleh tolong tak ? " tanya Lee .
Lee mengambil tempat di sebelah Gikwang . Min dan Ommanya sibuk memasak di dapur . Yeon pula sudah lama pulang ke rumahnya .
"Tolong apa ? Kalau boleh tolong, aku tolonglah ." Gikwang mengerutkan dahinya . Dia tidak sangka Lee akan bercakap dengannya .
"Aku dah boleh ingat sikit-sikit . Aku pun ingat kau.. kau yang tolak aku masa perlawanan terakhir aku tu kan ? " Lee memandang Gikwang dengan tenang .
"Err, tapi masa tu ..."
"Ya, aku tahu kau tak sengaja . Aku dah boleh ingat keseluruhan suasana pada perlawanan tu . Aku pun ingat rupa kawan-kawan aku masa sekolah dulu . Aku pun ingat Choi Min Ho and the gang . Tapi .. kenapa ya ?" Lee mengerutkan dahinya .
"Kenapa apa ? Baguslah kalau kau dah boleh ingat semula . Apa yang kau nak aku tolong ? " Gikwang memandang Lee dengan penuh tanda tanya .
"Kenapa tak Park Ji Yeon ? Kau boleh tolong aku ingatkan dia tak ? Ingatan aku terhadap dia sangat kabur . Aku hanya tahu mukanya sebab gambar dia ada dalam album aku ."
Gikwang tersentak dengan soalan Lee . 'Nampaknya Yeon belum dedahkan identiti dia ...'
Gikwang serba salah . Dia mahu beritahu perkara sebenar tetapi takut kalau Yeon tidak membenarkannya .
"Ish.. Berat jugak kes kau ni . Tapi, buat apa kau nak ingat dia ? Kau bukannya suka dia pun . Walaupun aku junior kau masa sekolah dulu, tapi aku tahu yang kau memang tak suka dia . Boleh dikatakan yang kau membenci dia . Macam yang beritahu Choi Min Ho and the gang dulu, Park Ji Yeon tu hodoh . Dia cuma kuli kau aje . Betul tak ?"
Lee tergamam . Kepalanya berdenyut dan dia dapat mengingati kembali peristiwa itu .

"Kau tak malu ke ? Kau tu atlet kebanggaan sekolah, tapi asyik berkepit dengan budak nerd tu . " tegur Onew ketika mereka berada di bilik persalinan lelaki .
"Gila ke tak malu ? Malu sangat . Dah la hodoh, pastu asyik pegang-pegang aku ." kata Joon .
"Habis ? Asal tak cakap kat dia yang kau rimas ?" celah Taemin .
"Haah .. Kalau kau marah dia, mesti dia blah . Lagi senang kerja kau . " celah Key pula .
"Mana boleh . Nanti kerja aku siapa nak siapkan ? Aku kan atlet kebanggaan . Kerja sekolah tak siap, malulah .."
"Maksud kau, dia tu kuli kau ? " soal Gikwang dengan nada hampir menjerit . Entah sejak bila Gikwang berada di situ .
Joon mendekati Gikwang .
"Kau nak menyibuk hal aku ni kenapa ? Kau ingat, kau tu baik sangat ? Hei, walaupun aku kalah dengan kau masa perlawanan tu tapi tak bermakna kau boleh masuk campur urusan aku ." Joon sudah mencekak kolar baju Gikwang .
"Aku bukan nak menyibuk . Tapi aku kesian kat dia . Kau tak menghargai dia . Sebagai atlet kebanggaan, kau bukanlah sempurna macam yang aku fikir . Aku silap sebab berfikir begitu . Aku rasa orang lain pun akan kecewa kalau dapat tahu perangai sebenar kau ni . Huh ! Atlet kebanggaan konon ." Gikwang menepis tangan Joon lalu keluar dari situ .

"Oppa, Gikwang ? Buat apa kat sini ? Tak nak makan ?" tanya Min .
"Sekejap lagi kami masuk . Oppa ada hal sikit dengan Gikwang ."
Min tersenyum lalu mengangguk . Min masuk ke dalam rumah meninggalkan mereka berdua .
Lee memandang Gikwang .
"Aku minta maaf . Tapi... aku rasa hati aku takkan tenang selagi aku tak jumpa dia . Kau tolong bawa aku jumpa dia boleh ?"
Gikwang mengeluh .
"Kau nak ke jumpa orang yang kau benci ?"
"Gikwang, aku mungkin pernah membenci dia . Tapi dia adalah harapan aku untuk pulihkan ingatan aku . Mungkin aku mementingkan diri, tapi aku tak mahu hidup dengan penuh tanda tanya . Aku nak balik memori aku yang hilang . Dan yang penting, aku nak tahu macam mana aku boleh hilang ingatan . Tolonglah, Gikwang . Aku merayu pada kau ..." kata Lee dengan kesayuan .
"Aku bukan tak mahu tolong kau . Tapi....ada seseorang yang boleh tolong kau . Yeon ."
"Yeon ? Kenapa dia ? Kami baru saja kenal .." Lee terdiam sejenak .
Lee memandang Gikwang, lalu Gikwang mengangguk .
"Park Ji Yeon dan Yeon ...?" Lee bangun sebelum menghabiskan ayatnya . Dia berlari keluar dari kawasan rumahnya .

Sunday, 4 December 2011

I HATE THAT I LOVE YOU -episode 15


Min dan Gikwang menghantar Yeon dan Lee ke lapangan terbang tanpa Puan Kim . Hati wanita itu sangat berat untuk melepaskan Lee .
"Oppa, nanti kat sana jaga diri elok-elok ya ? Jangan lupa makan ubat ." Pesan Min .
"Baiklah .. Tahulah oppa jaga diri nanti ya ." Lee mengusap kepala adik kesayangannya itu .
"Min jangan risau, unnie akan jaga oppa Min ni nanti ." ujar Yeon lalu memegang tangan Min lalu membisik pada Min .
"Gunakan peluang ni untuk pikat Gikwang~ "
Min tertawa selepas mendengarnya lalu mengangguk faham .
"Baiklah Min, Gikwang . Kani pergi dulu ya.. " Yeon senyum pada mereka lalu pergi dari situ bersama Lee .
Setelah Yeon dan Lee hilang dari pandangan, Gikwang meletakkan tangannya di atas bahu Min .
"Apa yang Yeon bisik tadi ? " tanya Gikwang .
Hati Min sudah tidak keruan mendengar suara perlahan Gikwang . Ditambah lagi dengan wajah Gikwang yang berada dekat dengan wajahnya.
"Err..Ad.. Adalah . Hal.. pp..perempuan ."
Gikwang tersenyum sebaik mendengan suara gagap Min . Tahulah dia akan perasaan Min pada ketika itu .
"Min~ jom ! " Gikwang menarik tangan Min .
"Pergi mana ? " Min menyambut genggaman tangan Gikwang .
"Dating ! "


"Lee, ni Encik Jell . Awak ingat tak ?" tanya Yeon . Encik Jell di hadapan mereka hanya tersenyum .
Lee memegang dagunya . Lama selepas itu dia menggeleng .
Encik Jell dan Yeon mengeluh perlahan .
"Yeon, macam mana ni ? Saya pun dia tak ingat . Macam mana dia nak ingat lirik ?" kata Encik Jell perlahan .
"Encik  jangan risau . Dia cuma tak ingat masa lampaunya . Tapi daya ingatannya masih kuat . " ujar Yeon .
"Baiklah .. Saya percayakan awak, Yeon . Malam ni awak berdua kena pergi ke studio untuk rakaman . Kita dah tak ada banyak masa . Petang ni saya ada mesyuarat dengan wakil dari Busan . Saya minta bantuan awak untuk berurusan dengan pihak studio . Boleh Yeon ? " tanya Encik Jell .
"Baik, Encik Jell ."

Semasa di dalam bilik rakaman, Yeon dan Lee menyanyi dengan baik sekali . Adakalanya mereka bergelak ketawa bersama kru-kru di dalam studio . Lee langsung terlupa akan penyakitnya . Yeon juga lupa bahawa Lee adalah orang yang pernah menyakiti hatinya .
"Okay, Lee..Yeon . Mula balik bahagian chorus tu ." arah salah seorang kru studio .
Lee dan Yeon menarik nafas panjang .
"Saranghae ije haji mothal mal
Saranghae ije hal su eopneun mal
Saranghae ije neoreul bomyeohal su eopneun mal
Saranghae saranghae saranghae saranghae"


Pagi itu Yeon bangun awal sekali . Lee masih tidur di atas sofa di ruang tamu apartment yang disewa oleh Encik Jell untuk mereka .
Yeon kedapur lalu menyiapkan sarapan . Ubat-ubat milik Lee juga di susun agar mudah untuk Lee mengambilnya .
"Lee .. Lee .. Bangun . Dah pagi ni ." kejut Yeon . Lee membuka sedikit matanya lalu mengeliat puas .
"Ermm .. Bau apa ni ? Sedapnya~ ."
"Saya dah siapkan sarapan . Pergi mandi cepat . Nanti sejuk pula makanan tu ."
"Tapi bukankah masih awal untuk bersarapan ?" Lee memandang pada jam di dinding .
"Semalam Min call . Dia cakap omma awak suruh balik awal . Dah, cepat mandi . Lepas makan kita terus ke lapangan terbang ." ujar Yeon .
"Yes madam !" Lee senyum  lalu mereka berdua tertawa .

"Saya termimpi sesuatu malam tadi ." kata Lee setelah mereka berdua duduk di dalam perut kapal terbang .
"Apa ?"
"Saya mimpi awak datang dan menangis pada saya . Kemudian wajah awak bertukar menjadi seperti gadis yang di dalam album gambar saya ." Lee menerangkan satu persatu .
"Park Ji Yeon ?" Yeon menduga . Jantungnya berdegup laju .
"Haah . Dia lah yang saya nampak . Erm, mungkinkah awak dengan dia ada kena mengena ? Adik beradik ?" tanya Lee .
"Kenapa awak tanya ?"
"Sebab wajah awak dengan dia hampir serupa ." Lee mengerutkan dahinya . Dia memandang tepat ke mata Yeon bagi meminta penjelasan .
"Awak pasti ke ?"
"Ya ! "
"Saya hanya akan beritahu kalau ingatan awak dah pulih ." Yeon menundukkan wajahnya . Dia gementar untuk menatap mata Lee .
"Tapi kenapa ? Macam mana saya nak ingat kalau awak tak beritahu ?"
"Saya nak awak sendiri ingat . Saya nak awak sendiri merasainya . Saya tak berhak menentukan rasa hati awak ."
"Tapi ..."

Saturday, 3 December 2011

I HATE THAT I LOVE YOU -episode 14



Oleh kerana Puan Kim kurang sihat, Yeon mengambil alih tempat Puan Kim untuk menjaga Lee .
Sudah hampir lima belas minit Yeon memerhatikan Lee yang sedang asyik membelek album gambarnya . Pada saat itu Yeon tidak pasti apa yang ada di dalam fikirannya .
"Noona, ni siapa ? Kenapa dia ada dalam gambar ni ?" tanya Lee pada Yeon  .
"Mana ?" Yeon mendekati Lee yang berada di sofa . Sejak Lee sedar, dia memanggil Yeon dengan panggilan noona .
"Ni .. perempuan berkacamata bulat ni . Kenapa banyak gambar saya dengan dia ? Dia kekasih saya ke ?" Yeon mengambil gambar yang terdapat di tangan Lee .
"Perempuan ni, namanya Park Ji Yeon . Dia sekelas dengan awak . Dia antara pelajar pandai di kelas awak . Awak selalu suruh dia siapkan kerja untuk awak sebab awak selalu sibuk dengan pasukan bola keranjang sekolah awak . Dia bukan kekasih awak tapi dia sangat menyayangi awak dan dia harap suatu hari nanti awak juga akan menyayanginya ." kata Yeon perlahan . Dadanya sebak tetapi dia mampu menahannya .
"Park Ji Yeon . Sedap nama tu . Cantik macam rambutnya yang bertocang ni . kan?" Lee tersenyum lebar .
"Cantik ? Tapi awak cakap rambut tu buruk . Awak lupa ? Awak kata awak paling benci perempuan bertocang macam dia ni ."
"Saya cakap macam tu ke ? Mesti dia terluka kan ? Teruknya saya.. Noona, saya ni teruk ke ?" Lee memandang tepat ke mata Yeon .
"Seteruk mana pun awak .. dia tetap sayang pada awak . Dia terlalu mencintai awak .." Yeon membalas renungan Lee dengan satu perasaan yang sukar diungkapkan .
Tiba-tiba jantung Lee berdegup kencang . Dia terus memandang ketempat lain .
"Lee, kenapa ni ?" tanya Yeon kerana Lee seperti keresahan .
"Tak ada apa lah noona . Err, saya nak tidur lah . Selamat malam . " Lee berlari ke katilnya lalu menutup seluruh badannya dengan selimut .
"Tidur ? Tapi awal lagi ni . Awak tak nak makan dulu ke ?" tanya Yeon . Tetapi pertanyaannya dibiarkan sepi . Yeon hanya tersenyum .
Walaupun Lee suadah melelapkan mata tetapi dia masih belum tidur . Dia sendrir tidak pasti kenapa renungan Yeon membuatkan jantungnya berdebar .

Lee berjalan di sekeliling rumahnya . Kata doktor dia boleh pulang dan berehat di rumah . Rawatan susulan masih akan dibuat kerana Lee masih belum dapat mengingati apa-apa .
"Lee, awak buat apa sorang-sorang kat sini ?" tanya Yeon lalu duduk di buaian di taman buatan Puan Kim itu .
"Er, noona . Bila sampai ?"
"Baru je . Saya ada bawa makanan kegemaran awak . Nanti kita makan sama-sama ye ." Yeon tersenyum
'Dup...Dap!' jantung Lee seakan-akan berhenti sedetik akibat senyuman manis Yeon itu .
"Lee ?" tegur Yeon .
"Err.. Noona, jomlah masuk . Saya..saya dah lapar ." Lee cepat-cepat masuk ke dalam rumah .
"Kenapa dia gagap semacam ?" kata Yeon pada dirinya .
"Eh, Yeon cakap dengan pokok ke ?" sapa Gikwang yang baru tiba .
"Ehehe.. tak ada lah . Min mana ? Bukan tadi dia dengan awak ?"
"Dia teman Suzy pergi beli barang . Boleh saya duduk sini ?"
"Duduklah . " Gikwang mengambil tempat disebelah Yeon .
"So .. dengar cerita minggu depan awak nak pergi ke Jeju lagi ." Gikwang memulakan perbualan .
"Yup . Saya nak bawa Lee sekali . Kami nak siapkan rakaman yang tergendala ."
"Ouh .. Erm, Yeon .. Awak masih macam dulu ke ?"
"Macam dulu ? Maksud awak ?" tanya Yeon kembali .
"Perasaan awak ... pada dia, masih sama ke ?"
"Mestilah sama .. kadang-kadang saya rasa ianya makin bertambah . " Yeon tersenyum .
"Awak tak takut terluka lagi ?" tanya Gikwang dengan ragu-ragu .
"Terluka .. Saya tak takut . Sebab perasaan saya pada dia menaikkan lagi semangat saya untuk memiliki dia ." kata Yeon dengan semangat .
Dari jendela rumah itu Lee memerhati mereka dengan satu perasaan yang dinamakan cemburu . Dia cemburu kerana Yeon kelihatan begitu mesra dengan Gikwang .
'Tak boleh jadi ni ..'

Yeon menghulurkan skor lirik nyanyian kepada Lee . Lee memandang kertas itu dengan rasa hairan . Yeon melihat sekililing bilik yang tersusun rapi itu . Sekarang mereka hanya tinggal berdua saja di dalam bilik Lee itu .
"Apa ni, noona ? Sajak ke ?" tanya Lee sambil membelek-belek kertas itu .
"Sajak ? Taklah . Lagu.. lagu yang awak kena nyanyi dengan saya ."
"Lagu ? Nyanyi ? Saya ni pandai nyanyi ke ?" soal Lee bertubi-tubi .
"Mestilah .. Awak kan penyanyi .. Dah . Cepat hafalkan . Nanti saya ajar mcam mana nada dia ."
"Penyanyi ? Wah ! Popular ke saya ?" Lee masih tidak berhenti bertanya . Yeon mencebik .
"Stop asking please .. Cepat, baca dan fahamkan lirik tu ." arah Yeon .
"Arasso, noona ." Lee tersenyum lalu menyebut satu persatu senikata yang terdapat dalam lirik tersebut . Yeon hanya mendengar dan melihat .
"Wah~ lagu cinta .." kata Lee setelah menghabiskan lirik terakhir .
"Awak suka lagu tu ? Saya yang gubah lirknya ." kata Yeon dengan gembira .
"Wah ! Noona sangat hebat ! " Lee menepuk kedua-dua tangannya .
Yeon tersenyum manis apabila dipuji begitu .
Sekali lagi, kejadian yang sama berulang . Jantung Lee berdegup laju . Lee sudah tidak keruan . Matanya dilarikan pada skor lirik ditangannya .
"Lee ? Kenapa ni ? Muka awak merah semacam .." Kerisauan jelas terpancar di wajah Yeon .
"Eh, yeke ? Haha~ Takde apa apa lah .. Saya .. Erm .. "
"Ya ? Kenapa Lee ? " Tanya Yeon .
"Erm.. Noona, boleh saya tanya satu soalan ?" Lee mengangkat wajahnya setelah menarik satu nafas yang agak panjang .
"Tanya apa ? Banyak pun saya tak kisah ." Yeon merapatkan lagi dirinya pada Lee .
"Erm .. kenapa saya panggil noona, noona ? " Yeon mengangkat keningnya setelah mendengar soalan Lee .
"Entah ? Saya pun tak tahu . Lepas awak sedar je, terus awak panggil saya noona ." Yeon tersenyum .
"Oh .. Jadi saya yang memandai ? "
"Haha .. Soalan apa lah yang awak tanya ni .. Tapi kan, memang patut pun awak panggil saya noona . Sebab saya lahir 4 bulan awal dari awak ." Yeon tergelak sendiri .
Lee di depannya masih terkaku kerana terpesona akan kecomelan Yeon .

I HATE THAT I LOVE YOU -episode 13



Malam itu Yeon tinggal sendirian bersama Lee yang masih terlantar di katil . Yeon mengambil kerusi lalu duduk bersebelahan katil Lee . Sedang Yeon asyik merenung Lee, telefon bimbitnya berbunyi .
"Yoboseo~" Yeon menjawab panggilan itu .
"Yoboseo, Yeon . Sungmin ni .." ujar suara di hujung talian itu .
"Oh . Sungmin . Nak apa ?"
"Erm, saja je nak dengar suara awak . Awak tengah buat apa tu ?"
"Awak lupa ke, saya kat hospital .." Yeon jawab seperti acuh tak acuh .
"Mianhae .. saya lupa pulak . Yelah, dapat bercakap dengan orang cantik ..semua lupa .Hehe~" Yeon menjelirkan lidah setelah mendengar kata-kata Sungmin .
"Er..Sungmin ah~ Kalau dah tak ada apa-apa .. saya nak letak ye, saya busy ni . " Yeon memberi alasan .
"Busy ? Apa yang busy sangat tu ?"
"Adalah .. Nanti kita sembang lagi ye . Ok, bye .." Yeon mematikan talian .
Yeon menarik nafas lega . Yeon bangun dari kerusi lalu dengan perlahan dia ke tepi tingkap bilik itu .
Hujan renyai-renyai di luar masih belum berhenti sejak beberapa jam yang lalu . Keadaan pada waktu itu mengingatkan Yeon kepada peristiwa 9 tahun yang lalu .

Yeon berlari-lari anak mengejar Joon . Dia tidak tahu sejak bila Joon meninggalkannya dibelakang .
"Hah ! Dapat pun ." Yeon memegang tangan Joon setelah puas mengejarnya .
Joon hanya mengeluh perlahan .
"Joon, apa kata lepas ni kita pergi makan mee nak ? Saya belanja ." Yeon tersenyum .
"Saya tak lapar ." pendek saja jawapan Joon .
"Joon .. kenapa muka awak masam je ? Ni mesti sebab game bola keranjang minggu lepas kan ?"
"Tolong jangan sebut pasal tu lagi .. Yeon, awak balik je la .. Saya nak bersendirian malam ni ."
"Bersendirian ? Pada hari kekasih ni ? Tak .. saya tak mahu balik . Saya nak teman awak ." Yeon memeluk lengan Joon .
"Yeon ..."
"Hei, Lee Chang Sun ..." tiba-tiba sekumpulan lelaki menegur Joon .
"Choi Min Ho and the gang rupanya . Nak apa ?"
"Tak ada apa, saja nak kacau kau dengan awek nerd kau ni ." celah Onew .
"Dia bukan awek aku lah ." Joon menjeling pada Yeon .
"Bukan awek ? Berkepit je, takkan bukan awek kot ." sindir Taemin .
"Kau macam tak tahu je perangai si Yeon ni .." Joon mengeluh .
"Yeon, sini jap ." panggil Key .
"Apa ?" tanya Yeon tetapi masih memeluk Joon .
"Kau ni tak malu ke ? Dah terang lagi bersuluh yang Joon tak suka kat kau . Kau syok sangat ni kenapa eh ?" ejek Key . Joon hanya mendiamkan diri .
"Hati aku, perasaan aku, apa kau tahu ? Ish ! " Yeon mencubit lengan Key .
"Aduh, sakitlah gila ! "
"Omma.. omma .." suara Lee mematikan lamunan Yeon .
"Lee .. Awak ok ke ? Lee ?" Yeon memegang lembut tangan Lee .
"Omma .. omma mana ?" Lee membuka sedikit matanya . Mukanya pucat sekali .
"Nanti saya panggilkan doktor . Awak tunggu ye .." Yeon berlari keluar dari bilik itu . Tanpa dia sedari air matanya berlinang .

Encik Jell merenung Yeon tejam .
"Saya minta maaf . Saya tetap nak tunggu Lee ."
"Tapi macam mana dengan kontrak yang awak berdua dah tanda tangan tu ?"
"Saya yakin, minggu depan Lee akan pulih dan saya sendiri yang akan bawa dia ke Jeju . Saya janji Encik Jell ."
 Encik Jell mengerutkan dahinya .
"Macam mana kalau Pengarah Han tanya saya ? Apa saya nak jawab ?"
"Biar saya yang jawab !" kata Yeon tegas lalu melangakah keluar dari bilik pegurusan itu .
Yeon mengeluh sebaik sahaja pintu ditutup .
"Yeon . Kenapa ni ?" tanya Hara .
"Saya .. err . tak ada apalah . Jom makan . "

"Mworago ?? Abang awak hilang ingatan lagi ?" Gikwang mengerutkan dahinya .
Min mengeluh perlahan lalu menganggukkan kepalanya .
"Perkara yang sama berulang .. Dia tak ingat apa-apa kecuali omma dan appa . Saya hampir menangis bila dia tanya pasal appa . Dia ingat apa masih hidup ." kata Min perlahan .
Gikwang memeluk bahu Min bagi meredakan perasaannya .
"Err.. Sorry ganggu, boleh tak saya nak pinjam Min sekejap ? Ada hal sikit ." kata Yeon yang baru saja tiba .
"Kenapa unnie ?" tanya Min sebaik sahaja Gikwang berlalu dari situ .
"Unnie dah jumpa pengurus kami ..dia cakap tak boleh batalkan . Rakaman tu mesti siap dalam bulan ni . " Yeon berkata sambil memegang tangan Min .
"Unnie tak cakap ke oppa sakit ?"
"Sudah.. semua unnie dah cakap . Tapi tetap tak boleh sebab Lee dah tanda tangan kontrak tu . Kalau nak batalkan memang susah ." Yeon menggigit hujung bibirnya .
"Hurm .. nanti Min cuba cakap dekat omma . Unnie tak yah risau sangat eh . Sebab oppa hanya perlu menyanyi kan ? "
"Takkan nak suruh Lee menyanyi dalam keadaan ni ?" tiba-tiba perbualan mereka dicelah Puan Kim .
"Omma .. oppa tu hilang ingatan je, bukan bisu . Lagipun untuk jangka masa pendek je . Lepas oppa nyanyi, selesailah masalah dia ." terang Min satu persatu .
"Tak .. Omma tak benarkan ! Macam mana kalau apa-apa terjadi nanti ? Min, cukuplah omma dah kehilangan appa Min .. Omma tak mahu kehilangan anak omma pula ." mata Puan Kim sudah bergenang dengan air mata yang akan melimpah pada bila-bila masa sahaja ..
"Omma .." belum sempat Min menghabiskan ayatnya Puan Kim terus pergi dari situ .
Min dan Yeon terkedu . Suasana hospital itu bertambah sunyi pada ketika itu .

I HATE THAT I LOVE YOU -episode 12



Pertandingan Bola Keranjang pada petang itu berjalan dengan teratur . Yeon dan kawan-kawannya melangkah masuk ke dewan sekolah bagi menyaksikan perlawanan antara pasukan senior dan junior sekolah mereka . Pelajar-pelajar lain sudah mula riuh dengan sorakan mereka .Yeon sudah semestinya akan menyorak untuk pasukan senior kerana buah hatinya bermain untuk pasukan itu .
"Semangat betul Yeon sorak untuk Joon ." tegur Youngmin .
"Eh, Young-young.. tak main ke ?"
"Malaslah .. Kwangmin hyung kan ada .. Dia lagi bagus dari saya ." seloroh Youngmin .
"Alah~ nak merendah diri pula .." Yeon mencuit bahu Youngmin .
Tiba-tiba sorakan pelajar dalam dewan itu terhenti . Masing-masing menunjukkan ekspresi terkejut .
"Kenapa ?" tanya Yeon pada Boram .
"Tu .." Boram hanya menunjukkan dengan jari telunjuknya . Yeon melihat arah yang ditunjuk Boram .
"Omo~" Yeon tergamam . Kepala Joon penuh dengan darah .
"Gikwang tertolak Joon .. Kepala Joon terkena besi tiang tepi tu .." terang Boram kerana dia tahu Yeon tidak nampak apa yang berlaku .
"Ah~ mereka nak bawa dia masuk ke bilik rawatan . Yeon, awak tunggu sini .. Biar saya tengok keadaan dia . Awak tunggu tau.. nanti saya datang." Youngmin berlari keluar dari dewan .
"Yeon ?" lamunan Yeon terhenti kerana sapaan Puan Kim .
"Err~ Ommoni .. bila sampai ?" Yeon berdiri lalu menundukkan kepala tanda salam .
"Baru je . Malam ni biar saya jaga Lee ya ." ujar Puan Kim .
"Tak apalah .. saya boleh jaga dia . Lagipun semalaman ommoni dah tunggu sini . Pergilah rehat ." Yeon senyum bagi menenangkan Puan Kim .
"Kami sekeluarga selalu menyusahkan kamu .."kata Puan Kim dengan sayu .
"Mana ada menyusahkan . Saya ikhlas . Lagipun, sayalah punca kepada apa yang berlaku ." Yeon memandang Puan kim dengan tenang .
Puan Kim mengusap kepala Yeon .
"Bukankah saya pernah cakap dulu .. Apa yang terjadi bukan salah Yeon . Mungkin dah takdir yang kami akan diuji sebegini . "
Yeon memegang tangan Puan Kim dengan erat .
"Ommoni jangan sedih . Saya sedia berkongsi ujian tuhan ini ." satu senyuman terbit di bibir Yeon .

Sudah hampir tiga minggu Lee terlantar di hospital . Keadaannya stabil tetapi masih belum sedar sepenuhnya . Yeon, Min dan Puan Kim bergilir-gilir menunggu Lee di hospital .
"Awal bangun ?" tanya Yeon .
"Ada shooting dekat Busan harini . Wahh~ bau apa ni ?" Shin berlari mendapatkan Yeon .
"Saya buat kari ..sebab Min pernah cakap yang dia suka kari .. Jadi semalam saya minta resepi dekat kawan ." ujar Yeon .
"Ambil hati adik ipar ke ?" Shin tersengih .
"Adik ipar ? Macam-macamlah Shin ni ." Yeon menutup api lalu mencari bekas makanan untuk membungkus masakannya .
"Hehe~ Yeon, malam ni awak tidur di hospital lagi ?" tanya Shin .
"Erm .. Mungkin .. Tengoklah dulu . Kalau esok Min ada kelas saya yang akan tunggu . Kenapa ?"
"Saya takutlah tinggal rumah seorang diri .. Omma dengan appa dan ke Jeju ."
"Kenapa tak stay je kat Busan ? Takkan awak nak ulang-alik ?"
"Saya kat Busan sampai tengahari je . Petang nanti nak kena balik syarikat kat sini pula .."
"Alah, awak tu dah besar~ berani lah sikit ."
Shin memuncungkan mulutnya setelah Yeon meninggalkannya seorang diri di situ .

Sungmin muncul bersama Min sebaik sahaja Yeon tiba di depan bilik ward 45 .
"Sungmin ?" Yeon mengerutkan dahinya .
"Excuse me, you are ..?"
"Sungmin oppa, ni la Yeon unnie yang Min ceritakan tu .." celah Min .
"Yeon ..?? Park Ji Yeon ?! " Sungmin tersentak .
"Yup .. takkan dah lupa kot ?"
"Ehem .. macam tak percaya je ni Yeon .. dah lain ." Sungmin merenung mata Yeon .
"Eloklah awak berdua dah kenal .. Sembanglah dulu kat sini ye, saya nak masuk jumpa omma ." Min meminta diri sambil tersenyum .
"Apa yang lain ?" tanya Yeon .
"Hah ? ouh .. haha~ ye lah, dah lain .. Dulu awak kan nerd ..rambut tocang dua, berkaca mata bulat . Memang lain sangat dengan sekarang . Rambut lurus je, siap pakai contact lens .. hehe~" Sungmin mengenyitkan matanya . Yeon tersenyum saja .
'Nak ayat aku lah tu, macam aku tak kenal perangai  kau ..'

"Apa dia buat kat sini ?" tanya Suzy .
"Apa maksud kau ? Dia kan sepupu aku ..mestilah dia ada kat sini ."
"Mesra semacam je aku tengok dia dengan Yeon unnie tadi ?" Suzy masih tidak mahu berhenti bercakap mengenai Sungmin .
"Dulu mereka satu sekolah . Sebab tu lah mesra . Takkan nak sombong pulak ." ujar Min sambil membelek majalah di tangannya .
"Ouh~ tapi .. aku tengok cara Sungmin lihat dia macam suka je ? Bukan dia suka kat kau ke ?"
"Huh .. kenapalah aku dapat kawan yang banyak tanya macam kau ni ? " Suzy memuncungkan mulutnya setelah mendengar kata Min .
"Min .." tiba-tiba Min ditegur Puan Kim .
"Omma dah nak balik ke ? Min boleh hantarkan .." Min meletakkan majalah ditangannya ke atas kerusi disebelahnya .
"Kalau kamu ikut omma, siapa nak tunggu Sunnie ? Omma takut oppa kamu tu sunyi .." ujar Puan Kim dengan nada kerisauan .
"Sungmin oppa dengan Yeon unnie kan ada . Yeon unnie dah cakap kat Min yang malam ni dia nak stay sini ." kata Min dengan senyuman .
"Hurmm.. baguslah . Kamu boleh tolong omma masak ."
"Tak payahlah masak, sebab Yeon unnie ada bagi bekal untuk kita ." Min berdiri lalu megangkat bekas makanan di atas meja di depannya .
"Yeon bagi ? " Min menganggukkan kepalanya .
"Jom, omma . Harini Suzy bawak kereta dia . Kita tumpang Suzy ye ." Min dan Suzy mengiringi Puan Kim keluar dari bilik itu .
"Ommoni nak balik dah ?" sapa Yeon .
"Er.. iya .. terima kasih sebab bagi bekal ye .." ucap Puan Kim .
"Ouh .. ok ." Yeon tersenyum manis .
"Nak Sungmin hantarkan ?" tanya Sungmin .
"Tak apa . Saya yang hantarkan ." celah Suzy .
Yeon dan Sungmin tunduk hormat kepada Puan Kim sebelum mereka pergi .