nuffnang

Wednesday, 4 January 2012

I HATE THAT I LOVE YOU -episode 18


"Joon .. Saya ikhlas cintakan awak ."
Choi Min Ho dan rakannya sengaja berdiri di situ . Mereka tersengih tanda mengejek Yeon .
"Saya .. Saya .." Joon serba salah . Dia juga ingin meluahkan perasaanyang sama pada Yeon . Tetapi dia malu pada rakannya yang lain .
"Awak apa ? Joon, saya dah tak ada masa ni . Kalau awak tak suka saya, tolong cakap sekarang . Saya tak mahu berterusan macam ni . Saya tak nak berharap, Joon ." Yeon memegang tangan Joon .
"Yeon, saya minta maaf ." Joon melepaskan tangan Yeon .
Air mata Yeon terus bergugugran di pipinya .
"Baiklah . Nampaknya saya dah ada jawapan untuk diri saya . Saya memang tak layak untuk mencintai ataupun dicintai awak . Saya ni hodoh . Saya hanya layak menjadi kuli awak je kan ? Saya pun nak minta maaf . Saya banyak menyusahkan awak ." perlahan-lahan Yeon menjauhkan dirinya dari Joon . Hati sedihnya sakit .
Nafas Joon seakan tersekat di dadanya . Dia makin tidak keruan . Joon menunduk ke tanah yang sudah berwarna putih ditutupi salji .
'Joon ! Kenapa dengan kau ni ? Sanggup ke kau kehilangan dia ?!' hati Joon memberontak .
"Yeon, saya .."
"Tak perlulah awak nak jelaskan . Saya dah faham . Saya sedar siapa saya pada awak . Saya pergi dulu, Joon . Selamat tinggal ." Yeon berlari melintasi jalan raya yang semakin sesak .
"Yeon ! Tunggu kejap ! " Joon menjerit .
Yeon menoleh . Dia dapat melihat Joon yang mahu melintas jalan itu .
"Yeon ! Tunggu ! Saya nak cakap sesuatu ! " Joon tergesa-gesa melintas jalan itu . Kenderaan pula semakin laju . Mungkin kerana permukaan yang licin akibat salji .
"Kalau nak sakitkan hati saya.. "
"Tak ! Saya nak cakap sesuatu ! " Joon memintas jeritan Yeon .
Dada Joon semakin kencang . Dia terus berlari.... Bum !!
Nafas Yeon terhenti sebentar . Orang ramai sudah pun berkerumun di situ . Kaki Yeon kaku . Mukanya pucat dan bibirnya menggeletar .

"Yeon ! Bangun, Yeon ! Kenapa ni ?"
Yeon membuka matanya lalu terus duduk menegakkan dirinya .
"Yeon, mimpi buruk lagi ya ?" Shin mengusap kepala Yeon .
Air mata Yeon berlinangan . Dia memeluk kembarnya itu .
Shin membalas pelukan Yeon .

Min menepuk kepala abangnya .
"Oppa ni kenapa ? Termenung macam apa je~"
"Diamlah, budak pendek !" Lee menjelirkan lidahnya .
Min dan ommanya saling berpandangan .
"Ingatan kamu dah pulih ?" tanya Puan Kim riang .
"Hampir-hampir kot .." Lee tersengih .
"Baguslah tu ." Puan Kim terus bangun dari duduknya .
"Omma nak pergi mana ?" tanya Lee .
"Omma nak call Yeon ."
"Yeon dah tau la, omma ." beritahu Lee .
Puan Kim terhenti . Dia dan Min memandang Lee dengan muka berkerut .
"Jadi kamu dah ingat Yeon ? Kamu tahu siapa dia ?" tanya Puan Kim .
"Erm, sikit-sikit je .. Tak pasti kenapa..saya macam ada salah dengan dia ." Lee merenung lantai .
"Apa yang oppa ingat ?" tanya Min pula .
"Oppa cuma ingat yang kami dulu rapat....dia selalu dengan oppa . Tu je la...kot ." Lee menggaru kepalanya .
Min mengeluh perlahan .

Petang Lee dan Junhyung keluar bersama Encik Jell . Mereka minum petang di Flower Boy Ramyun Shop .
"Maaflah . Saya sempat belanja mee murah ni je ." ujar Encik Jell .
"Tak apa . Lagipun mee kat sini sedap . Saya dengan ahli yang lain pun selalu makan kat sini . Tak pernah jemu pun ." kata Junhyung .
Sedang mereka asyik memakan mee, bahu Lee ditepuk seseorang .
"Eh, Gikwang . Buat apa kat sini ?"
"Jumpa kawan . Erm, boleh cakap sekejap ?"
Lee mengangguk lalu meminta diri . Dia mengikut Gikwang keluar dari kedai itu .
"Macam mana semalam ? Yeon cakap apa ?" tanya Gikwang . Tangannya dimasukkan ke dalam poket seluar kerana sejuk akibat angin musim luruh .
"Aku pun tak tau . Aku hilang kawalan, aku terus peluk dia bila dia buka pintu . Dia tolak aku, pastu terus tutup pintu . Kembar dia buka pintu tu balik then dia cakap Yeon dah masuk bilik dia . Aku confius lah .. Kenapa dia tak nak cerita perkara sebenar ?"
"Bukan kau seorang je yang confius .. Dia pun sama . Hurm, nampaknya masalah ni takkan selesai selagi kau tak ingat perkara sebenar ." ujar Gikwang .

Shin memandang Yeon .
"Oh ! Jadi Lee .. namja yang Yeon jumpa sebelum pergi Beijing tu ya ? Patutlah, masa Sungmin cakap panggilan Lee adalah Joon, Shin macam teringat sesuatu .."
"Sungmin .. Shin kenal Sungmin rupanya .. Playboy sekolah ."
"Playboy ? Haha~ Ada ke orang nak dia tu ? " Shin tertawa . Yeon memandang sekilas mata Shin . Tawa Shin terhenti .
"So .. Balik pada cerita tadi, apa yang dah jadi ? Macam mana dia boleh hilang ingatan ?" tanya Shin dengan nada yang lebih serius .
"Shin ingat tak, masa sampai Beijing omma tanya Yeon kenapa baju Yeon ada darah .. Tu darah Joon . Yeon pangku dia masa dalam ambulans ." terang Yeon .
"Hah ! Ya, Shin ingat . Tapi kenapa Yeon tipu omma ? Yeon cakap terkena dakwat .."
"Yeon takut .. Yeon yang bersalah . Kalau tak sebab Yeon, mesti Joon tak kena langgar ."
"Apa yang terjadi sebenarnya ?" tanya Shin . Yeon kemudiannya menceritakan peristiwa yang terjadi pada waktu itu pada Shin .

Tuesday, 3 January 2012

I HATE THAT I LOVE YOU -episode 17



Setelah selesai membersihkan mukanya, Yeon membuka contact lens lalu memakai kaca matanya . Dia mengambil udara segar di balkoni biliknya . Suasana petang itu amat nyaman . Sesekali angin lembut menyapa pipinya . Dedauan yang berterbangan dibiarkan memasuki kawasan biliknya .
"Musim luruh~ " Yeon tersenyum .
Musim luruh adalah musim kegemarannya . Dia amat suka melihat dedaun berguguran menghiasi laman rumahnya .
"Yeon !" bahu Yeon ditepuk .
"Eh, Hara !? Bila sampai ? Kenapa tak bagitahu nak datang ? Alamak, bilik saya bersepah ni~~" Yeon kalut mngutip dedaun yang masuk ke biliknya .
"Baru je . Shin yang ajak datang . Tak apa lah .. Bilik saya lagi bersepah ." Hara tersenyum melihat gelagat Yeon .
Hara menuju ke balkoni . 
"Wah~ banyaknya daun kat laman awak ." kata Hara .
"Cantik kan ? Sebab tu saya suka musim luruh~ Hihi .." 
"Oh! Saya pula sukakan musim sejuk ! Saya suka salji~" ujar Hara pula .
Wajah Yeon serta merta berubah . 
Musim sejuk . Musim yang terpahit baginya .

Setelah meletakkan nota di dalam buku Joon, Yeon berlari keluar dari kawasan sekolah lalu menelefon Shin .
"Shin, cakap dengan Omma Yeon lambat sikit tau ."
"Yeon mesti nak jumpa namja tu kan ? Tak payah la Yeon, nanti terlepas flight pulak ."
"Sekejap je Shin... Yeon janji . Lepas jumpa dia Yeon terus pergi airport . Shin suruh Omma tunggu Yeon kat airport ye ."
"Baiklah . Sekejap je tau ! Flight ke Beijing pukul 6 petang . Ingat !"
"Ya !" Yeon memutuskan talian lalu berlari ke tempat yang dituju .
Salji mulai turun . Yeon menggigil sedikit kerana bajunya agak nipis .

"Yeon~" Hara mencuit bahu Yeon .
"Ah ? Ya ?"
"Kuat betul berangan~ Baru tengok daun, kalau tengok boyfriend mcam manalah ya ? Hihi .." seloroh Hara . Yeon turut tersenyum .
"Mana ada boyfriend lah Hara .. Lainlah awak tu kan ?" Yeon menepuk bahu Hara .
"Eh, mana awak tau saya dah baik dengan dia ?" Hara merapati Yeon .
"Alah~ tak payah tau, tengok je saya dah boleh teka .." 
"Hihi~ Alamak...malunya~" pipi Hara sudah kemerahan .
"Awak kahwin je la dengan Pikachu awak tu .. Berpisah macam mana pun tetap bersama juga~"
"Dia pun ada cakap macam tu kat saya . Nantilah, kalau jadi saya bagitahu awak ." Hara tersenyum riang .

Sehelai kertas kecil jatuh dari bukunya setelah diangkat . Joon lalu mengutip kertas yang sudah berada di lantai .
'Joon, saya tak main-main ! Saya akan ikut Omma saya ke Beijing . Saya akan menetap di sana sehingga tamat pelajaran . Saya harap dapat jumpa awak buat kali terakhir . Saya tunggu dekat pokok krismas besar di tengah pekan . Saya tunggu ! -Ji Yeon-'
Dada Joon bergetar setelah selesai membaca nota itu . Dia terus berlari meninggalkan rakan-rakannya yang lain .
'Saya tunggu !'
Joon seakan dapat mendengar suara Yeon . Dia nekad, dia akan meberitahu Yeon perkara sebenar . 
Joon berlari selaju yang mungkin . Kalau dia mempunyai kuasa, mahu saja dia terbang kepada Yeon pada saat itu . Joon sempat melihat Jam di pergelangan tangannya . 

"Hara, Yeon ... Jom turun, saya dah siapkan minuman " panggil Shin .
Hara dan Yeon bersama-sama menurun anak tangga .
"Cantik juga rumah ni .. Awak tinggal berdua je ke ?" tanya Hara .
"Boleh dikatakan macam tu la .. Omma dan Appa balik dua kali sebulan . Mereka lebih sukakan Beijing ." ujar Shin .
"Dan boleh dikatakan ini rumah saya, sebab saya yang mengemas, membasuh, memasak dan sebagainya .." Yeon berseloroh lalu menjeling pada Shin .
"Nak kata saya pemalaslah tu~~"
Mereka duduk di atas sofa empuk di ruang tamu rumah itu . Shin mencapai alat kawalan televisyen .

Yeon melihat jam di pergelangan tangannya yang menunjukkan angka 5:25 . Yeon menarik nafas dalam-dalam . Dia sangat berharap Joon akan datang . Meskipun dia tahu Joon akan menyakiti hatinya lagi, dia tidak peduli .
Cermin matanya hampir kabur akibat cuaca dingin . Jalan raya di hadapannya semakin sesak dengan kenderaan .
"Kalau dia datang apa yang dia cakap agaknya ?" Yeon bermonolog .
Yeon resah . 
"Yeon ?" Yeon perlahan-lahan menoleh .
"Joon !" Yeon berlari lalu memeluk tubuh tegap itu .
Joon juga mahu membalas pelukan itu tetapi egonya melarang .
"Wah~ pasangan bahagia lah !" tegur Choi Min Ho dan kumpulannya .
'Ah, mereka lagi ?!' kata hati Joon .
Joon menolak tubuh kecik Yeon .
"Joon .. Saya ada sesuatu nak cakap ."
Joon memandang Yeon . Dadanya bergetar . Dia tahu apa yang Yeon mahu katakan .
"Saya..cintakan awak . Joon, saya sangat cintakan awak !"
Hati Joon melonjak riang . Tetapi ekspresinya tetap sama . Dia melihat sekeliling . Choi Min Ho masih lagi berada di situ . 
Begitu besar sekali egonya .
"Teruskanlah, Joon . Kami akan beredar kalau awak nak ." Key tersengih .

Gelak tawa Hara dan Shin sekali lagi menghentikan lamunan Yeon .
"Yeon rasa tak sedap badanlah . Yeon nak naik dulu ya .." Shin dan Hara mengangguk .
Yeon hampir menaiki tangga namun langkahnya terhenti saat loceng rumahnya berbunyi .
Dia melihat Hara dan Shin tidak memperdulikan bunyi loceng itu . 
Yeon menuju ke pintu rumahnya lalu membuka perlahan-lahan .
"Lee ?" 
Lee terus memeluk Yeon . Yeon tersentak . Shin dan Hara juga terkejut tetapi mereka membiarkan saja .
"Err, Lee ? Kenapa ni ? Awak tak.."
"Kenapa tipu saya ?" pelukan Lee semakin erat . Yeon tergamam .
"Tipu ? Tipu apa ?" Yeon cuba menolak Lee tetapi tenaga lelaki itu lebih kuat .
"Park Ji Yeon ..."