nuffnang

Wednesday, 27 July 2011

I HATE THAT I LOVE YOU -episode 10



Pada malam yang sunyi itu Min duduk berseorangan ditemani angin pantai yang mendamaikan hatinya . Rakan-rakannya yang lain masih belum selesai menjamah makan malam mereka . Mungkin seronok kerana sudah lama tidak berjumpa .
"Min ?" Min menoleh .
"Eh, Gikwang ..." Min tersenyum .
"Kenapa duduk sorang-sorang ?" Gikwang mengambil tempat di sebelah Min .
"Malaslah .. Lagipun saya bukan kenal pun yang lain tu ."
"Ermm .. Tadi saya ternampak oppa awak . Apa dia buat kat sini ?" tanya Gikwang .
"Entah ? Dia cakap ada meeting ."
"Meeting ? Dia dah nak debut ke ?"
"Ye kot . Hurm . Masa awak nampak dia, dia ada nampak awak tak ?" Min memandang Gikwang dengan dahi berkerut .
"Tak kot . Kenapa ? Awak takut dia pukul saya lagi ?"
"Err .. Awak masih ingat hal tu ?" Min menundukkan kepalanya .
"Yup . Macam mana saya tak lupa . Saya dah buat silap besar . Saya hampir bunuh oppa awak ." suara Gikwang bergetar .
"Gikwang~ Jangan cakap camtu . Awak tak sengaja kan ?" Min memegang erat tangan Gikwang .
"Huh .. Entahlah, saya tetap rasa bersalah .."
"Tapi saya rasa dia takkan ingat pasal tu lagi ."
"Memang dia takkan ingat . Saya tahu, peluang untuk dia kembalikan ingatan dia mungkin tipis . Tapi saya tetap tak boleh lupa ." Min mengeluh perlahan .
"It's okay Gikwang . Saya tahu, kalau oppa masih ingat kejadian tu pun, mesti dia akan maafkan awak . Lepas dia pukul awak, dia ada cakap yang dia pun tak sengaja nak pukul sebab masa tu dia marah sangat ."

Lee mengeluh kuat . Dia bosan ! Bosan kerana dikurung bak anak kecil .
"Yeon, jomla keluar . Bosanlah . Kita datang sini bukan untuk 'menyorok' dalam bilik ni kan ?" ujar Lee dengan nada selamba .
"Nak ke mana ? Nak kacau Min ? Tak payah ! " jeling Yeon .
Lee tersengih .
"Yeon~ Jom lah .. Saya janji saya tak kacau Min . Tapi bagi lah saya keluar dari sini . Apa gunanya kita ke sini kalau tak jalan-jalan ?" pujuk Lee .
"Tak boleh la, Lee . Kita kena tunggu Encik Jell . Nanti marah pulak dia kalau dia tahu kita tak tunggu dia ."
"Alah .. Orang tua tu mesti tengah mengorat seseorang kat pantai tu . Jom lah Yeon . Takkan dia seorang je yang boleh cuci mata ? Saya pun nak juga ." Lee tersenyum lebar .
"Orang lelaki semuanya sama ! Awak pun sama je !" marah Yeon lalu masuk ke sebuah bilik kecil kemudian dia menghempas pintu bilik itu dengan kuat .
"Eh ? Saya salah cakap ke ?"

Pagi itu muka Yeon agak masam . Langsung tiada senyuman terbit di bibirnya .
"Yeon ? Kenapa masam je ni ?" tanya Encik Jell .
Yeon menggeleng lalu tersenyum hambar . Lee hanya memandang dari hujung mata . 'Marah kat aku lah tu..'
"Yeon .. Awak kenalah happy . Petang nanti awak berdua akan jumpa wartawan . Takkan lah nak pergi dengan muka masam ni ?"
"Saya tahu kenapa Encik Jell .. Dia cemburu sebab semalam Encik pergi cuci mata tak ajak dia ." gurau Lee . Encik Jell menyambut dengan ketawa yang kuat .
"Macam-macamlah awak ni Lee . Ok lah . Saya nak pergi ambil dokumen dekat Seoul . Petang nanti saya datang sini balik . "
"Habis ? Kami ?" tanya Yeon .
"Awak berdua tinggal sini lah . Ada orang nak jumpa awak . Lee, jaga Yeon ya ." Encik Jell menyarungkan kotnya dan bersedia untuk membuka pintu .
"Sementara tu, boleh tak kami nak jalan-jalan ?" Lee sempat bertanya .
"Suka hati~" kata Encik Jell lalu melangkah keluar dari bilik itu .
"Huaarrgghh~ Awak pergilah jalan sorang-sorang . Saya nak tidur ."
"Dah nak waktu tengahari, takkan nak tidur ?" Lee memandang dengan Yeon .
"Saya mengantuklah . Tak kuasa nak layan awak ."
Lee mengangkat keningnya .
"Ok .. Awak tak mau ikut ya . Kalau macam tu senanglah saya nak cari Min ." Lee tersenyum sinis . Yeon terkedu .
"Yelah~ Saya ikut .."

Yeon hanya melihat Lee yang bermain di gigi air . Dia terpana seketika dengan senyuman Lee .
"Hai .." tegur satu suara . Yeon menoleh kebelakangnya .
"Eh, Jo... Kwangmin ? or Youngmin ?" Yeon megerutkan dahinya .
"Takkan dah lupa ? Kwangmin lah .." Kwangmin tersenyum .
"Ouh .. Hai ." Yeon tersenyum .
"Buat apa kat sini ?"
"Nak debut lah ! hehe~ " Yeon tersenyum gembira .
"Wah ..! Patutlah berseri je muka ? Seorang je ke ?"
"Ermm .. Dengan dia .." Yeon menuding jari kepada Lee .
"Joon ? Bila dia balik ?" dengan pantas Yeon menarik Kwangmin agar mereka lebih jauh dari Lee .
"Shhh... jangan cakap kuat-kuat . Awak lupa ke apa yang jadi ?" bisik Yeon .
"Err .. Dia masih tak ingat ?" Yeon menggelengkan kepalanya sambil mengetap bibir .
"Ouhh .." lidah Kwangmin terkelu .
"Eh, mana Young-young ?" tanya Yeon menukar topik .
"Young-young ? Huh ? Err.. Youngmin ke ?"
"Iyalah .. Mana kembar kesayangan awak tu ? And .. lupa nak tanya, awak buat apa kat sini ?"
"Youngmin ada kat hotel . Saja je nak bercuti . Lagipun dah lama tak makan angin macam ni ."
"Nanti cakap hai dekat Young-young eh ." Yeon tersengih .
Dari jauh Lee hanya memandang wajah gembira Yeon .
'Siapa pulak tu ?'


Monday, 25 July 2011

I HATE THAT I LOVE YOU -episode 9



Lee melangkah menaiki tangga . Dalam fikirannya terbayang wajah Min semalam .
"Haish .. Tak patut betul ."
Lee sebenarnya tidak puas hati kepada ommanya . Dia risau jika Min keluar tanpanya . Dia juga pelik kerana selalu ommanya akan menyuruhnya ikut kemana Min pergi .
Setelah tiba di tingkat 6 dia menuju ke bilik latihannya . Wajah Yeon bersama Hara muncul apabila dia membuka pintu .
"Hei ." Sapa Lee . Hara dan Yeon membalas kembali .
Lee duduk di atas sofa yang terdapat di penjuru bilik itu .
"Awal sampai ? Selalu awak lah yang paling lambat sampai ?" tanya Hara pada Lee .
"Perli ke ? Hurm .." Lee menunduk .
"Lee ? Kenapa muka masam je ? " Yeon mendekati Lee .
Lee mengangkat mukanya .
"Saya risau lah . Omma bagi Min pergi Jeju dengan kawan-kawannya tanpa saya ." Yeon mengerutkan dahinya .
"Habis tu, kenapa ? Awak risau ?" tanya Hara pula .
"Mestilah ! Dah 20 tahun saya tak pernah berenggang dengan dia ." Yeon memandang Hara .
"Saya rasa lepas ni awak tak perlu risau lagi ." kata Yeon .
"Kenapa ?" tanya Lee .
"Sebab awak berdua akan ke Jeju petang ni ." jawab Hara . Mata Lee terbeliak .
"Betul ke ?" Yeon mengangguk . Lee tersenyum lebar . Kerisauannya tadi hilang sekelip mata .

Min memandang Gikwang dari jauh . Di sudut hatinya timbul satu perasaan yang dinamakan cemburu .
"Hey, Min ! Kenapa tak join mereka ? "tanya Suzy .
"Tak mahulah . Bukan aku kenal pun . Boringlah~ " Min melemparkan pandangannya ke laut yang luas terbentang di depan matanya .
"Huh ? Cemburu ? " Suzy menduga . Min mengetap bibirnya .
"Tak lah ! Mana ada cemburu . Kalau cemburu pun, cemburu dengan Dongho ."
"Dongho ? Why ? "
"Yelah, dia dah curi bff aku ..." Min memuncungkan mulutnya .
"Alah~ Ni kes merajuklah ni . Min, mana ada dia curi aku . Aku pun kawan je dengan dia ."
"Kawan .. Dulu pun cakap kawan jugak . Last-last ..."
"Min .. Mana ada . Aku pun tak nak perkara yang sama berulang . Aku tak sanggup nak hadapinya lagi ." Suzy menunduk . Matanya hampir bertakung .
"Suzy .. Sorry, aku tak bermaksud nak ungkit masa lepas .. Sorry~" Min rasa bersalah .
"Tak apa . Aku je yang terlebih emosi ." Suzy cuba untuk senyum .
Tiba-tiba ada sepasang tangan menutup kedua-dua mata Min .
"Guess who ?" tanya satu suara  .
"Siapa ni ? Suzy ?! "
"Aku kat sini~ kau teka je la sape yang tutup mata kau tu ." Suzy mengenyitkan mata kepada lelaki itu .
"Huh~ Janganlah main-main .." rayu Min . Sungguh, dia tidak mampu meneka siapakah orang yang menutup matanya .
'Gikwang ke ? Tapi tangan dia besar sikit ..' hati Min berbisik curiga .
"Apalah Min .. Oppa sendiri pun tak kenal " kata Lee selepas membuka mata Min . Min tersentak .
"Oppa !! Buat apa kat sini ? Bila oppa sampai ?" Min cemas .
"Rileks la Min . Oppa datang sini sebab ada meeting . Oppa baru je sampai . Tengok, tak sempat tukar baju pun ." Lee tersengih .
Min memandang Suzy . Suzy hanya mampu mengangkat bahu .

Yeon menarik tangan Lee . Lee cuba melepaskan diri, namun Yeon lebih cekap .
"Yeon~ nak pergi mana ni ? Saya tengah cakap dengan Min lah . Min ! Tunggu oppa tahu ! " Lee menjerit . Min lega kerana Yeon datang menyelamatkannya .
"Omo~ macam budak kecil .." perli Yeon .
"Wait ! Berhenti ! Stop ! " Lee menarik Yeon sekuat-kuat hatinya . Impak yang diberi sangat kuat, Yeon akhirnya terjatuh bersama Lee hingga menyebabkan matanya dimasuki pasir pantai .
"Lee ! ouch ! pedihnya mata saya .." Yeon menggosok matanya .
"Eh, jangan gosok mata tu . Nanti luka ." Lee menarik tangan Yeon . Lee mendekatkan wajahnya ke mata Yeon . Dia mahu meniup pasir yang terdapat pada mata Yeon .
Dari jauh, Suzy mencuit bahu Min .
"Tengok oppa awak .. Romantiknya~"
"Huh ? Apa mereka buat tu ?" Min curiga .
"Ah, biarlah . Sekurang-kurangnya awak takkan 'digari' lagi ."
Min tersenyum .
'Wah .. Oppa dengan Yeon unnie ? Sweet jugak ni !'

Wednesday, 6 July 2011

I HATE THAT I LOVE YOU -episode 8


Sudah hampir dua jam Lee termenung di tepi tingkap biliknya . Walaupun malam hampir menutup tirainya, namun mata Lee masih segar . Dia memikirkan kata-kata Yeon semalam . Benarkah apa yang berlaku 9 tahun yang lepas ? Kenapa dia tidak dapat mengingatinya ?
Tiba-tiba Lee terdengar bunyi tapak kaki seseorang di luar biliknya . Lee melihat jam yang tergantung di dinding . Pukul 5.45 pagi . Siapa yang berada di luar biliknya ? Lee melangkah perlahan ke arah pintu . Dia terdengar seseorang berbisik .
"Sabarlah~ Kau tunggu je kat luar . Aku nak ambil barang jap ." Lee memasang telinga . Dengan perasaan curiga, dia membuka pintu biliknya .
"Min ?" rupa-rupanya bisikan itu milik donsaengnya .
"Eh, oppa .. Oppa terjaga ke ?" mulut Min hampir terkedu .
"Min nak pergi mana ni ? Besarnya beg ?" Lee menunjuk kepada beg yang berada di tangan Min .
"Oppa~ oppa tolong Min eh ? Omma tak kasi Min ikut Suzy, sebab tu Min nak keluar senyap-senyap ." bisik Min . Kali ini bisikannya lebih perlahan . Lee memandang tajam .
"Nak pergi mana ? Biar oppa ikut !" kata Lee . Min menggaru-garu kepalanya yang tidak gatal itu .
"Tapi ... Suzy cakap lelaki tak boleh ikut ." elak Min .
"Kenapa ?" Lee mendekatkan diri dengan donsaengnya .
"Sebab .. errmmm, Suzy cakap ..."
"Min, Lee ? Kenapa ni ? " tiba-tiba Puan Kim muncul .
"Eh .. morning omma . " Min tersengih lalu mencuit oppanya .
"Kamu berdua bergaduh ke ? Kenapa bangun awal sangat ? Min nak pergi mana bawa beg besar tu ?" soal Puan Kim bertubi-tubi .
Lee dan Min berpandangan .
"Min nak pergi, omma .. Semalam kan Min dah cakap kat omma, omma tak bagi . Tapi Min nak pergi juga . Suzy dah tunggu Min kat luar tu ." Min menunduk ke lantai .
"Sebenarnya Min nak ke mana ? Kenapa omma tak bagi ?" tanya Lee .
"Jeju .." kata Min perlahan .

Min berlari di tepi pantai meninggalkan rakan-rakannya . Dia tidak sangka ommanya akan membenarkan dia ke sini . Lebih menggembirakan, oppanya tidak ikut sama !
"Min ! Tunggu lah .." jerit Nicole . Min berhenti betul-betul di gigi air . Dia langsung tidak risau jika kasutnya basah .
"Min~ Aku tahulah kau happy . Tapi janganlah tinggalkan aku seorang diri .." kata Nicole dengan nafas tercungap-cungap .
"Eh ? Mana yang lain ?" tanya Min sambil matanya melilau ke kiri dan ke kanan .
"Gikwang and the gang pergi check in kan kita semua . Suzy .. aku rasa tadi D tarik dia . "
"D ? Omo~ kau tetap panggil dia D ? weh .. kita kat Korea lah . Panggil je la nama dia . Sini bukan Beijing tahu ! " Min masuk ke dalam air diikuti Nicole .
"Yelah~ Aku tak panggil D lagi . Tapi pelik lah  .. Dah lama tak panggil nama dia ."
"Pelik apanya ? Bukan susah pun nak sebut . Dongho ! Kan lagi elok dari panggil D . Poyo semacam je ." Min memuncungkan mulutnya .
"Haha~ bgi aku tetap pelik . Rasa janggal . " Nicole tersengih .
"Huh . Macam-macam lah kau ni .." Min berlari semulake tepi pantai .
"Min .. nak pergi mana ?" tanya Nicole sambil berlari kepada Min .
"Cari Gikwang ! "

Tuesday, 5 July 2011

I HATE THAT I LOVE YOU -episode 7


"Hara dengan Junhyung still ada apa-apa ke ?" tanya Shin pada Yeon .
"Rasanya dah lama tak ada apa-apa . Tapi tengok macam ada apa-apa .. hunrm ? Pelik ." Yeon mengerutkan dahinya .
"Mereka dah break ke ?" tanya Shin lagi .
"Rasanya macam tu lah ..."
"Kenapa ?" Shin masih lagi tak jemu bertanya .
"Hara cakap sebab Encik Jell tak mahu ada sebarang gosip dalam syarikat ni ."
"Eleh, Encik Jell tu cemburu sebab dia masih single . Tak ada siapa nak .." Shin memuncungkan mulutnya .
"Eh ? Kenapa Shin pulak yang emosi ni ? " Yeon mengangkat keningnya .
"Mestilah emosi . Mereka comel kalau couple ." Shin tersenyum .
"Siapa yang comel ?" tiba-tiba ada suara mencelah .
"Eh, Hara ! Hee~ Sayalah yang comel tu ." Yeon menukar topik .
"Iyalah .. Awak comel kalau couple dengan dia ." Hara duduk di antara Shin dan Yeon .
"Couple ?" tanya Yeon pelik .
"Saya dengar awak berdua cakap comel kalau couple .. Erm, saya rasa awak comel kalau couple dengan Lee ." Yeon tergamam . Shin di tepi Hara sudah tersengih .
"Hara ..!! Mana ada lah ! Omo~ Lee ? No way ! "
"Yes way !" Hara tergelak .
"Goo Hara !!"

Yeon masuk ke bilik mesyuarat itu ditemani oleh Encik Jell . Dia tersentak melihat Lee juga berada di situ .
"Yeon~ Sini ." panggil Encik Jell .
Yeon duduk di sebelah Encik Jell, iaitu di sebelah Lee . Mahu tak mahu, Yeon terpaksa duduk di situ .
"Hai, Yeon ." Lee menyapa .
"Hai ." balas Yeon .
Sebenarnya hati Yeon tidak keruan saat itu . Dia sangat berdebar melihat orang di sekelilingnya . Mereka ialah krew-krew serta pelakon- pelakon yang akan terlibat dalam pembikinan drama yang lagu temanya bakal dinyanyikan oleh Lee dan Yeon .
"Yeon, are you ok ?" tanya Lee perlahan . Yeon memandang Lee dengan muka yang kaku .Yeon mengangguk perlahan .
"Yeon, Lee . Saya tahu awak berdua mesti gementar kan ? Chill lah~ " Encik Jell senyum lebar .
"Err .. umm .. ok ." jawab Yeon .

Yeon masih diam di tempat duduk bersebelahan Lee . Sudah hampir 15 minit mereka menunggu Encik Jell di bawah bangunan HotStar Entertainment itu .
"Kenapa ?" tanya Lee setelah terdengar keluhan Yeon .
"Nothing ... Mana Encik Jell ni ? Bosanlah~ " Yeon menghentak-hentakkan kakinya .
"Biasalah~ jumpa kawan lama . Mestilah nak berbual sikit ." jawab Lee tenang . Matanya masih tidak lepas memandang Yeon dari tepi . Yeon mengeluh lagi . Mulutnya dimuncungkan bagi menghilangkan sedikit rasa bosan .
"Comel !" Yeon terus menolah kepada Lee .
"Apa ?" tanya Yeon .
"Nothing la .." Lee memandang tempat lain pula . Kali ini Yeon pula yang merenung wajah Lee .
'Lee .. kau ingat lagi tak ?' tanya Yeon dalam hati .
Tiba-tiba Lee menoleh kembali kepada Yeon . Kali ini mata mereka bertaut . Lee merenung tepat ke mata Yeon . Mata Yeon seakan mahu memberi tahu sesuatu .
"Lee ..?" Yeon bersuara .

Monday, 4 July 2011

I HATE THAT I LOVE YOU -episode 6


Min berlari masuk ke kawasan kampus . Ini kali pertama dia terlewat . Setelah melepasi koridor utama, Min memperlahankan langkahnya . Perlahan-lahan dia menintai ke dalam kelas . Min mgerutkan dahinya. 'Mana Cik Choi ?' tanya hati Min . Min masuk ke dalam kelas yang huru-hara itu .
"Cik Choi tak masuk ke ?" tanya Min setelah duduk di sebelah Suzy .
"Dia ke pejabat sebentar . Aku dengar ada student baru ." Nicole menjawab bagi pihak Suzy .
"Oh~ eh ? Suzy, kenapa masam je ?" tanya Min lagi . Suzy memandang Min .
"Mana ada .." Suzy terus bangun dari tempat duduknya .
"Suzy, nak pergi mana ?" tanya Nicole pula .
"Tandas ."
Min dan Nicole hanya memandang Suzy keluar dari kelas .
"Kenapa dengan Suzy ?" tanya Nicole kepada Min .
"Manalah aku tahu .. Hurmm .."

Mata Min dan Nicole terbeliak sebaik sahaja Cik Choi memperkenalkan pelajar baru itu .
"Patutlah Suzy bad mood .. " bisik Nicole .
Min mencebik .
"Apa mamat ni buat kat sini ?" tanya Min dengan perlahan .
"Macam aku tahu jea .." Nicole terus memandang pelajar baru itu .
"Bukan dia dah duduk Beijing ke ?" tanya Min lagi .
Pelajar itu duduk betul-betul di hadapan Nicole dan Min . Mereka saling berpandangan .
"Min, Nicole ! Mana Suzy ?" tiba-tiba Cik Choi bersuara . Pelajar di hadapan mereka terus menoleh ke belakang .
"Min ? Nicole ?"
"Hai, D !" sapa Min dan Nicole serentak .

Yeon melangkah dengan hati yang senang . Dia telah mendapat tawaran untuk menyanyikan lagu tema untuk sebuah filem . Akhirnya impiannya untuk menjadi penghibur bakal tercapai . Semasa mahu naik ke tangga dia terserempak dengan Lee . Serta merta senyumannya hilang .
"Hai, Yeon . Happy je ? " sapa Lee .
"Hurm .. Hai ." balas Yeon dengan hambar .
"Junhyung hyung dah bagi tahu awak ?" Lee menghulurkan sekeping kertas kepada Yeon . Yeon menyambut dengan selamba .
"Eh ?? Awak pun .."
"Yup ! Bagus kan ? Kita dapat kerja sama-sama ." Lee tersenyum lebar . Yeon tergamam .
"Tapi .. Junhyung sunbae kata Gongchan yang .."
"Gongchan tarik diri ." sekali lagi Lee memotong kata Yeon .
Yeon mengeluh . 'Gongchan !!' jerit hati Yeon .
"Kenapa Yeon ? Muka awak masam je ." ujar Lee .
"Eh .. Mana ada masam .. Masin je ." kata Yeon endah tak endah .
"Hai Yeon . Hai Lee . " sapa Hara yang kebetulan berada di situ .
"Hai Hara ." balas Yeon dan Lee .
"Tahniah ye . Junhyung oppa dah cerita kat saya . " Hara menepuk bahu Yeon .
"Baru saya perasan .. Kenapa awak seorang je yang panggil Junhyung hyung, oppa ?" tanya Lee tiba-tiba .
Hara memandang Yeon sambil tersengih .
"Suka hati saya lah ..! Hehe~ "

Friday, 1 July 2011

I HATE THAT I LOVE YOU -episode 5

"Awak apa khabar ? Lama kan kita tak jumpa ?" suara Sungmin memecah kesunyian pada malam itu .
"Gwenchana ... Lama jugak . Dah 3 tahun kan ?"
"So .. ok tak duduk sini ? Dah 9 tahun awak tinggalkan Korea . Tak kekok ke ?"
"Tak lah . Masa kat Boston dulu pun selalu pindah randah . Dah macam orang nomad~" Lee tersengih .
"Heh~ Nak buat lawak pulak .. " Sungmin menampar bahu Lee .
Seminit kemudian suasana kembali sunyi . Kesunyian itu tidak begitu lama sehingga Min datang mencelah .
"Diam je .. kenapa ? "
"Sibuk lah Min ! " Lee menjelirkan lidah kepada Min . Lalu Min membalasnya dengan cubitan berbisa di perut Lee . Kelakuan mereka akhirnya ditertawa Sungmin .
"Awak berdua masih tak berubah kan ? Pantang dekat mesti nak bergaduh ."
"Mana ada bergaduh bergurau je~ " serentak Min dan Lee berkata . Sungmin tersenyum .
"Min~ cepatlah bagitahu oppa . Kat mana Min belajar ?" Sungmin mendekati Min .
"Adalah~ Buat apa oppa nak tahu ?"
"Buat apa nak tahu ? Mestilah nak tahu ... oppa nak stalker Min ! "

Min melangkah dengan perasaan berdebar-debar . Dari jauh dia lihat lelaki itu sungguh tenang . Dengan earphone di telinga sambil mata ditutup .
Min mahu terus kearah lelaki itu tetapi jantungnya semakin kencang berlari . Lalu Min mengambil keputusan untuk menhantar pesanan melalui telefon bimbitnya .
'"hey~ kat mana tu ? busy ?'" Min menunggu disebalik pohon besar itu dengan sabar . Seminit kemudian satu pesanan diterima .
'"hey~ kat sinilah . cepat ! meh sini ..'" Min terkejut dengan ayat itu . Lalu min menoleh . Rupa-rupanya lelaki itu telah lama perasan kehadiran Min di situ .
Min tersengih .
"Sorry~" kata Min .
"It's ok ."
"So, Gikwang .. kenapa nak jumpa saya ?" tanya Min .
"Rahsia~ haha .. Ah, awak ikut je la . Jom !" Gikwang menarik tangan Min .
Tanpa mereka sedar dari jauh ada sepasang mata yang memandang .

Di tepi Sungai Hangang atau lebih dikenali sebagai Sungai Han, terlihat sepasang kekasih sedang bermadah cinta . Min memerhati dari jauh sahaja . Agak cemburu dengan adegan mereka . Dalam fikirannya dia berangan andai suatu hari dia juga dapat merasa suasana seperti itu bersama Gikwang . Tapi itu hanyalah angan-angan semata-mata . Tidak mungkin lelaki kacak itu mahukannya . Min lantas menoleh kepada Gikwang yang berada di sebelahnya . Gikwang masih dengan kelakuan biasanya, mendengar lagu sambil mentup mata . Tanpa Gikwang sedar, Min menatap mukanya dengan satu perasaan yang tidak dapat digambarkan . Tiba-tiba Gikwang membuka matanya . Min cepat-cepat memandang ke arah lain .
"Anyway, sorry .." Gikwang bersuara . Min kembali memandang Gikwang .
"Sorry for what ?" tanya Min .
"Pulau Nami haritu .. last minute ada game ." kata Gikwang perlahan . Mungkin rasa bersalah .
"Oh, it's ok . Yelah~ pemain kebangsaan kan ?" sindir Min .
"Heh~ nampaknya masih tak ok ni .." Gikwang bergurau .
"Haha~ ok lah ! Lagipun bagus juga awak tak datang . Oppa saya ada sekali masa tu . Sibuk nak ikut .." Min menundukkan wajahnya . Gikwang terdiam sejenak .
"Oppa awak .."
"Eh, ada ais krim lah . Jom !" Min menarik tangan Gikwang . Mereka mengejar van ais krim yang berwarna pink dan berbunyi binatang di bawah sebuah bangunan .
Min sedikit lega kerana Gikwang berhenti menyebut nama oppanya .