nuffnang

Thursday, 30 June 2011

I HATE THAT I LOVE YOU -episode 4


Telefon berwarna biru itu sudah banyak kali berdering . Namun, tiada siapa yang menyambutnya .
Min yang baru keluar dari bilik mandi pantas berlari mendapatkan telefon .
"Yoboseo ?"
"Hei, Min ke ?" tanya pemanggil itu .
"Ne~ Siapa ni ?"
"Yah~ Kamu dah lupa kah suara saya ?" Min mengurut-urut dagunya .
"Mianhae .. Saya tak ingat."
"Haish .. Min ! It's me, your beloved oppa !"
"Wait~ Don't tell me ... Omo ! Sungmin oppa ?" Min jadi teruja .
"Yah~ Teruk betul awak ni ."
"Mian oppa .. Hehe .. Eh ? Macam mana oppa tahu nombor telefon ni ?"
"Omma awak telefon omma oppa semalam . "
"Ouhhh~ " Min menganggukkan kepalanya seakan Sungmin dapat melihatnya .
"Min ah~ Mana oppa awak ? "
"Oppa ? Oppa pergi training . Apa kata Sungmin oppa pergi tempat dia . " cadang Min .
"JT Entertainment kan ?"
"Yup .. ok lah oppa . Min nak bersiap . Hari ni ada kelas pagi ."
"Min belajar kat mana ?"
"Rahsia !"

Sungmin melangkah ke dalam bangunan JT Entertainment dengan rasa kagum.
'Besar juga bangunan ni . '
"Can I help you, sir ?" tanya seorang penyambut tetamu .
"Saya nak berjumpa dengan Encik Lee Chang Sun." Sungmin sempat menghadiahkan senyuman manisnya kepada gadis itu .
"Mari ikut saya ."kata gadis yang sudah kemerahan pipi itu .
Sungmin mengikut gadis itu ke dalam lif . Sungmin sengaja merenung gadis itu .
'Hot gila ! Adoii .. Kenapa dia pandang I macam tu?' tanya gadis itu dalam hati . Sungmin tahu gadis itu sedang dalam kegelisahan .
Tiba-tiba pintu lif terbuka .
"Eh ? Sungmin ! "
"Shin ! Kau buat apa kat sini ?"
Shin melangkah masuk dalam lif . Gadis tadi menarik nafas lega .
"Aku trainer kat sini la . Kau pulak buat apa ?"
"Aku cari sepupu aku . Lee Chang Sun . Kau kenal ?"
"Lee ? Budak Boston tu ? Siapa tak kenal . "
"Lee ?? Haha~ Dah lama aku tak dengar orang panggil dia macam tu ."
"Huh ??" Shin mengerutkan dahinya .
"Yalah~ Dulu kat Boston je orang paggil Lee . Aku pun pernah duduk dengan dia kat Boston . Kau nak tahu ? Sebelum dia duduk kat Boston, orang panggil dia Joon je ."
"Joon ? Kenapa pulak ?  ."
"Hurmm .. Arwah bapa dia yang suka panggil Joon . Aku pun tak tahu kenapa ?"
"Arwah ? Dia dah tak ada bapa ke ?"

"Hyung .. Awak buat apa kat sini ?"
"Dia cari awaklah ."Shin menjawab bagi pihak Sungmin .
"Apa khabar ?" tanya Sungmin .
"Baik saja . Ada hal ke nak jumpa saya ? "
"Ada hal baru boleh jumpa awak ke ?" sindir Sungmin .
"Hee~ mian .."
"Lee .. Yeon mana ?"Shin bersuara .
"Tak tahu ..? Satu hari tak nampak dia . "
"Ok. Hyungie~ ada nampak Yeon ? "tanya Shin pada Junhyung pula .
"Tak~ Hara pun dah hilang .."
"Awak ni, kalau saya tanya pasal Yeon mesti nak selitkan jugak nama Hara . Kenapa eh ?" tanya Shin lagi .
Junhyung hanya tersenyum .

Wednesday, 29 June 2011

I HATE THAT I LOVE YOU -episode 3

Min sakit hati . Cadangnya mahu ke Pulau Nami hanya bersama Suzy dan Nicole saja . Kini terpaksa membawa Lee pula .
'Oppa ni memang mengada !' jerit hati Min . Patutlah senang saja ommanya membenarkan dia ke Pulau Nami, rupa-rupanya oppanya juga ikut sama .
"Hei, kenapa kau masam je ni ?"tanya Suzy .
"Tak payah tanyalah . Aku tahu, kau happy sebab ada oppa aku kan ?" Suzy tersenyum .
"Alah .. Oppa sendiri ikut, apa salahnya . "
"Mahu tak salah~ Kau lupa ke, kita datang sini sebab apa ?"
"Iya .. Aku ingat .. Kau nak jumpa Gikwang kan ? Kau jangan risaulah . Aku sure oppa kau mesti ok punya .." Suzy menoleh ke belakang . Nicole dan Lee rancak berbual tanpa mendengar perbualannya dengan Min .

"Eh, hai Yeon ! Awak buat apa kat sini ?" Yeon mencebik .
"Haish .. Punyalah besar korea ni .. Macam manalah saya boleh jumpa awak kat sini ?" sindir Yeon .
"Mungkin ada jodoh ?" Lee bergurau . Yeon mencebik lagi .
"Tolonglah~ Huh ! " dengus Yeon kasar . Lee hairan . Kenapa setiap kali dengannya gadis itu sering marah-marah ?
"Hurm .. By the way, ni donsaeng saya . Min ." Lee menarik donsaengnya yang sedang rancak berbual di belakangnya .
"Eh ? Lee Min Young kah ?" tanya Yeon . Lee hairan . Yeon kenal Min ?
"Eh ? Park Ji Yeon unnie ! Apa unnie buat kat sini ? Unnie kenal oppa kah ? Sejak bila kamu berdua berkenalan ?" soal Min bertubi-tubi . Yeon tergamam .
"Kamu berdua adik beradik ?" tanya Yeon pula .
"Yup . Kami adik beradik . And .. i really-really want to know it . How did you two .."
"Oppa lupa ke ?" Min memotong ayat Lee . "Inilah unnie yang pernah Min cerita kat oppa . Dia kawan internet Min." kening Lee terangkat mendengar penjelasan Min .
"So .. Oppa dan unnie belum jawab lagi soalan Min ."

Yeon termenung di depan cermin meja soleknya . Hatinya menjadi sakit apabila mengenangkan pertemuannya dengan Lee semalam . Kenapa dalam berjuta-juta lelaki, Lee juga yang harus dia jumpa ? Peristiwa sepuluh tahun lepas masih segar di ingatannya . Meskipun waktu itu mereka masih muda, Yeon tetap tidak boleh melupakannya .
"Yeon ? Ada masalah ke ?" tanya Shin .
"Eh ? Shin .. Bila awak masuk ?"tanya Yeon kembali .
"Baru saja .. Erm, awak kenapa ? "
"Tak ada apa-apa lah . Saya tengah fikir nak masak apa malam nanti ."
"Eh,omma kan ada ?"
"Shin~ Awak lupakah ? Omma ada dinner meeting malam ni."
"Eh ? Really ? Macam mana saya boleh lupa ?" Shin mencubit-cubit pipnya sendiri .
"Aigoo~ Saya tak sangka awak dah nyanyuk ." Yeon mengejek Shin .
"Yeon~ Saya belum nyanyuk lah!" Shin membaling bantal busuk milik Yeon tepat ke kepala Yeon .
"Shin !"

Tuesday, 28 June 2011

I HATE THAT I LOVE YOU -episode 2

"Annyeonghaseyo .. My name is Lee Chang Sun . Just call me Lee ."
"Lee ? Hurm .. Kenapa tak paggil Chang Sun saja ? Kenapa guna nama keluarga ?" tanya Hara .
"Saya dah terbiasa kalau dipaggil Lee ." Lee membalas dengan senyuman .
"Huh ! Biasalah, orang Boston lah katakan .." tiba-tiba ada satu suara yang menyindir .
"Eh, Taecyeon pun dari Boston juga . Tapi kami tak panggil nama keluarga pun ?" sampuk satu lagi suara . Hara dan Lee menoleh ke arah suara itu .
"Oh .. Kembar tak sairas ni rupanya .. Lee, kenalkan Park Shin Hye and Park Ji Yeon . Mereka adik beradik kembar tapi tak seriras . Tapi perangai ada lah sikit-sikit yang sama . " ujar Hara .
"Oh ..." Lee menganggukkan kepalanya sambil matanya tak lepas memandang mata Yeon yang tajam itu .
"Apa pandang-pandang ?" marah Yeon .
"Bila masa saya pandang awak ? Perasannya~" Lee terus memandang ke tempat lain . Muka Yeon sudah merah . Rakan-rakan yang lain semua memandangnya .
"Geramnya~" kata Yeon perlahan .

Setelah keluar dari bilik pengurusan, Lee terus ke bilik latihan tarian .
"Hai, Lee . Mana kamu pergi tadi ? " tanya Hara .
"Saya ke bilik pengurusan . Kenapa ?" tanya Lee kembali .
"Encik Jell dah tetapkan yang awak akan masuk kumpulan kami . Jadi saya nak kenalkan pada awak . Ini ketua kumpulan, Junhyung, ini pula Joo, Dongjoon and Gongchan . Ada lagi seorang, awak dah jumpa dia pagi tadi ." terang Hara .
"Pagi tadi ? Errmm .. Yeon ?" Hara menganggukkan kepalanya .
"Sorry I'm la.... Apa dia buat kat sini ?"
"Hai, Yeon .. Dia masuk kumpulan kita ."Gongchan bersuara .
"Mwo ? Why ?? "tanya Yeon .
"Kenapa ? Yeon tak suka saya masuk kumpulan ni ?" tanya Lee .
"Eh, bukan .. maksud saya, kan banyak lagi kumpulan lain . Kenapa dia mesti masuk sini ." Yeon masih lagi tidak memandang Lee .
"Kalau nak tahu, tanyalah Encik Jell sendiri ."ujar Joo . Yeon terdiam .
"Dah-dah .. Jom mulakan latihan .Yeon, awak bertanggungjawab mengajar Lee step lagu Lollipop ." perintah Junhyung .
"Kenapa saya pula ?"
"Sebab awak dah mahir tarian tu .. And sebab awak maknae !" kata Dongjoon . Yeon memandang Lee lalu mencebik .
"Geramnya~"

Lee masuk ke biliknya dan terus baring di atas katil . Entah kenapa badannya terasa sangat lesu . Mungkin kerana sudah seminggu dia tidak rehat . Yeon selalu memaksanya berlatih walaupun dia sudah mampu mengusai tarian yang diajar oleh Yeon . Kadang-kadang dia tak faham dengan perangai Yeon yang seakan membenci dirinya .
"Oppa !" jerit Min .
"Yup .. Nak apa ?" Min bergerak ke tepi katil Lee .
"Oppa~ Boleh tolong tak ?" Min memegang jari jemari oppanya .
"Haish .. Ni mesti ada apa-apa ni .. Bukan main lagi Min main jari oppa ?" Lee sudah dapat mengagak . Min akan bermain dengan jarinya jika ada sesuatu yang dia mahu .
"Ermm .. Yagsog dulu .. "Min menghulurkan jari kelingkingnya . Dia meminta pinky promise dari Lee . Lee pula sekadar menyambut . Tidak mahu menghampakan Min .
"Erm .. Chingu Min ajak pergi Pulau Nami . Tapi omma tak bagi . Oppa tolong pujuk omma boleh ?" kali ini tangan Lee pula diurut .
"Huh ? Nami ? Bila nak pergi ?" tanya Lee yang sudah duduk tegak di hadapan Min bagai seorang ayah yang mahu memarahi anaknya .
"Oppa jangan macam ni . Tadi dah yagsog kan ..?" muka Min masam ..
"Itupun nak merajuk.."Lee tersenyum lalu mencubit pipi donsaengnya yang tembam itu .
"So ??"Min masih mengharap .
"Ok .. Tapi ada syarat ." Lee mengenyitkan matanya .
"Mworago ?"

Monday, 27 June 2011

I HATE THAT I LOVE YOU -episode 1




"Sunnie ..! Cepat bangun ! Kamu ni .. hari-hari bangun lambat . Kamu lupa ke hari ni hari apa ? Takkan hari pertama pun lambat juga ?" bebel Puan Kim
Lee menggosok-gosok matanya ... 'Bising la omma ni...' rungut hati Lee .
"Yelah, omma .. " jawab Lee kemalasan .
Hari ini Lee akan memulakan latihan pertamanya di Korea . Dia baru berpindah dari Boston . Ommanya mengambil keputusan untuk kembali ke tanah air setelah kematian bapanya . Syarikat JT juga telah bersetuju untuk menukarkan Lee ke Korea . Lee masih lagi berstatus trainer di Syarikat JT . Menurut pengarah, Encik Ji Hyun, Lee masih belum bersedia untuk menjadi penghibur . Masih banyak perkara yang perlu diperbetulkan dalam dirinya . Lee juga mengaku bahawa dia masih belum bersedia . Apatah lagi, dia baru sahaja kematian bapa tersayang .
"Sunnieeeeeeeeeeeeee ! Kenapa kamu masih terbaring di situ ! Cepat siap ! Hish .. Susah betul jadi omma kamu ... " Puan Kim marah-marah sambil mencubit pipi anak sulungnya itu .
"Ommaaaaa~ Sakitlah .. Yea .. Saya bangunlah ni . " Lee mencebik sebaik sahaja ommanya melepaskan cubitan .
"Cepat !" tersentak Lee dengan jeritan ommanya .
"Arasso~" Lee mencapai tuala yang tersangkut di tepi dinding dan dengan cepat dia masuk ke bilik mandi setelah menerima jelingan tajam ommanya .


Perlahan-lahan Min menyuap bubur nasi ke dalam mulutnya . Matanya tak lepas memandang ommanya .
"Omma ..? Are you ok ?" tanya Min .
"Uh ?? Aaa~ ok je .. Kenapa ?" jawab Puan Kim yang baru tersedar dari lamunan .
"Omma risau pasal oppa kan ?" tanya Min lagi .
Puan Kim mengeluh perlahan . Sememangnya Min anak gadis yang pandai . Min pandai membaca isi hatinya . 
"Omma tak payah risaulah . Oppa pandai sesuaikan diri . Lagipun Min nampak oppa macam dah ok sejak kita balik sini ." pujuk Min .
Puan Kim tersenyum kelat . Kata-kata Min memang ada benarnya . Tapi dia tetap risau . Lee seorang yang penuh dengan rahsia . Walaupun semasa kematian suaminya, anaknya itu tak pernah menitiskan air mata walau sekali pun . Puan Kim tahu . Lee bersikap begitu kerana tidak mahu membebankan hatinya . Dia juga tahu, Lee sedih kerana Lee dan suaminya amat rapat seperti kawan rapat yang tak dapat dipisahkan .
"Omma ? Kenapa termenung ? Saya nak pergi dah ni." Lee mematikan lamunan Puan Kim .
"Err .. Eh, Min ! Kamu masih makan ? Cepat sikit . Suruh abang kamu hantar ke kampus ." ujar puan Kim .
"Mwo ?? Oppa hantar ? Tak mahu .. Saya bukan budak kecil . Saya boleh pergi sendiri ." kata Min sambil menjeling oppanya .
"Ya~ kamu ingat kamu tu siapa nak cakap macam tu ? Kamu memang budak kecil . Tengok, rendah sangat !" Lee berdiri di sebelah Min yang sudah bersedia mahu ke kampus .
"Oppa~" muka Min masam mencuka .
"Ops.. Mianhae donsaeng .. Oppa tak berniat pun nak kata awak rendah . Hehe~" Lee mengusap kepala Min .
Puan Kim sekadar tersenyum melihat telatah dua orang kesayangannya itu .

I HATE THAT I LOVE YOU

Lee Chang Sun
  • anak yatim yang baru saja kematian bapanya . anak jati negara Korea tetapi telah 9 tahun menetap di Boston . seorang abang yang memahami kehendak adiknya . pandai menyesuaikan diri . pandai menari terutanya tarian ballet . pandai bermain bola keranjang tetapi berhenti bermain sejak tercedera sewaktu perlawanan . rapat dengan sepupunya, Lee Sungmin sewaktu kecil . jatuh hati pada Park Ji Yeon sewaktu kali pertama bertemu . 
Park Ji Yeon
  • adik kembar kepada Park Shin Hye . kawan rapat kepada Hara . benci kepada Lee Chang Sun kerana peristiwa 10 tahun lepas . kawan internet kepada Lee Min Young . seorang yang suka memendam perasaan . 
Lee Min Young
  • adik kepada Lee Chang Sun . manja tetapi tidak suka dianggap budak kecil . mempunyai ramai kawan internet, termasuk Park Ji Yeon . seorang yang mudah dibawa berbincang . pandai menyimpan rahsia . belajar di sebuah kampus dalam bidang lakonan . suka pada teman baiknya sewaktu kecil, Gikwang .
Goo Hara
  • rakan baik Park Ji Yeon . pernah bercinta dengan Junhyung tetapi secara rahsia .
Lee Sungmin
  • satu-satunya sepupu kepada Lee Chang Sun dan Lee Min Young . suka bersaing dengan Lee Chang Sun . menyimpan perasaan kepada sepupunya, Lee Min Young . cemburu dengan Lee Min Young dan Gikwang . setelah berjumpa Park Ji Yeon dia jatuh hati pula pada gadis itu . tidak ada perasaan tetap .
Junhyung
  • ketua kumpulan MoMo . menjadi teman Lee Chang Sun . seorang yang tegas . masih ada perasaan kepada Goo Hara . tidak banyak bercakap tetapi bukan seorang pendiam .  penggemar patung Pikachu . 
Gikwang

  • kawan baik Lee Min Young semasa kecil . hubungannya dengan Lee Chang Sun tidak baik kerana dia yang menyebabkan Lee Chang Sun cedera semasa perlawanan bola keranjang . menyimpan perasaan terhadap Lee Min Young tetapi malu untuk meluahkannya .

+friends+
Park Shin Hye
Suzy
Nicole
Shin Dongho
Dongjoon
Joo
Gongchan
Jo Twins


+Choi Min Ho and The Gang+