nuffnang

Sunday, 29 April 2012

I Hate That I Love You -episode 21


Yeon bergegas melangkah menurun anak tangga .
"Omma !" Yeon memeluk Puan Cho yang baru saja melangkah masuk ke rumah .
"Yeon, kenapa ni ?" Puan Cho pelik kerana Yeon jarang berbuat begitu kepadanya .
"Tada !" Yeon mengangkat tangan kirinya . Puan Cho tersentak . Dia memegang jari Yeon .
"Cincin ? Yeon, kenapa omma tak tahu ? Siapa yang melamar ni ? Bila masa Yeon bercinta ?" tanya Puan Cho dengan satu nafas .
Yeon tersenyum gembira .
"Erm.. nanti Yeon bawa dia jumpa omma ." Yeon memeluk lengan ommanya .
"Omma je ? Appa ?"
Mata Yeon terbeliak .
"Appa ?! Bila appa sampai ? Bukankah minggu ni appa kena pergi LA ?" tanya Yeon .
Encik Park mengusap rambut anaknya itu .
"Haritu Shin call appa . Dia cakap appa nak dapat menantu ." kata Encik Park .
"Nampyeon ah? Shin bagitahu awak ? Kenapa awak tak bagitahu saya ?"
Shin dan Yeon berpandangan sambil tersenyum .

"Yeon..."
"Yeonnnnnnnnnnnn"
"Ya ? urm, sorry . Termengelamun pulak ." Yeon tersenyum malu .
"Ish..mesti mengelamun pasal saya kan ?" Joon tersengih .
"Perasannya..." Yeon mencubit perlahan pipi Joon .
Joon hanya tersengih .
"Relaks je awak tadi kan ? hihi"
"Relaks ? huh.. gementar gila awak tahu ? Omma dan appa awak soal saya macam saya ni penjenayah bersiri je . Dah tu, awak dengan Shin boleh pulak tinggalkan saya ." ujar Joon .
"Eleh.. yelah tu . saya tengok tadi tenang je awak jawab soalan mereka ."
Joon senyum . Dia mendekatkan duduknya dengan Yeon .
"Yeon, awak yakin ke dengan saya ?"
Yeon mengerutkan dahinya .
"Yakin ? kenapa ?"
"Erm.. maksud saya . Awak yakin ke yang saya mampu jadi teman yang baik untuk awak ? Yelah, dulu kan saya pe..." Yeon meletakkan jari telunjuknya pada bibir Joon .
"Saya tak kisah pasal benda yang dah lepas . Saya tak kisah kalau dulu awak bencikan saya . Yang penting, saya sayang kat awak ." Yeon memeluk Joon erat .
Joon tersenyum lalu membalas pelukan Yeon .

"Omma tak setuju ." kata Puan Cho tenang .
"Tapi omma .. kami saling sayang menyayangi . Omma, tolonglah restu kami .."
Puan Kim mengeluh perlahan .
"Tak . Kamu berdua tak boleh bersama .. Omma takkan beri restu ." Puan Cho masih berkeras .
"Omma, kami bukan buat benda yang salah pun .. omma..."
Puan Cho mengurut dadanya .
"Macam mana dengan budak lelaki yang bersama kamu di Sokcho tu ? Kamu bukan bercinta dengan dia ?"
"Bercinta ? Tak lah omma ..kami cuma kawan . Omma, apa salahnya kalau saya nak kahwin dengan dia ? Omma restu sajalah .."
Yeon yang sedang menonton video terus mencelah .
"Omma .. kenapa omma tak restu Shin ?"
Puan Cho memandang Yeon .
"Yeon, kamu nak ke abang ipar yang lebih muda dari kamu ?"
Yeon tersedak .
"Lebih muda ? omo~ siapa ni omma ? Shin ? Yeon kenal ke ?"
"Tak" jawan Puan Cho dan Shin serentak .
"Cakaplah siapa ..." kata Yeon .
"Kimura Otoshi ." kata Shin dengan senyuman melebar .
Yeon mengerutkan dahinya .
"Dah la nama pun pelik . Lagi satu, macam dah tak ada orang korea sampai kamu nak sangat kat budak jepun tu .." ujar Puan Cho .
"Mana ada pelik la... Nama dia sangat comel .. hihi"
Puan Cho mengetuk kepala Shin .
Yeon hanya tersenyum . Entah bila masa pula Shin berkenalan dengan orang jepun itu ...


Yeon mengeluh .. "Bila nak start practice ni ?!" jerit Yeon .
"Nantilah~" jawab mereka serentak .
Mereka masih leka melihat gambar serta cincin pertunangan Shin .
Yeon terdiam . Dia melangkah keluar dari bilik latihan lalu duduk di kerusi panjang yang memang tersedia di tepi pintu .
"Err.. Yeon, kenapa ni ?" tanya  Joon yang baru keluar dari bilik latihan .
Yeon hanya mendiamkan diri .
"Awak marahkan Shin ?"
Yeon memandang Joon lalu megerdipkan matanya tanda 'ya'
Joon tertawa dan berhenti selepas menerima jelingan Yeon .
"Sebab dia, saya dengan...."
"Yeon, tak baik cakap macam tu . Bukannya kita kena berpisah pun .." Joon memeluk bahu Yeon lalu mencuit hidung Yeon . Dia tersenyum melihat Yeon masih memuncungkan bibirnya .
'Shin ni pun satu~' kata hati Joon .
Pertunangan Joon dan Yeon terpaksa dibatalkan kerana Shin akan berkahwin dengan Kimura, seorang peguam muda dari Jepun .


No comments:

Post a Comment