nuffnang

Sunday 28 August 2011

I HATE THAT I LOVE YOU -episode 11



Lee merenung wajah Yeon . Yeon yang menyedari hanya mendiamkan diri . Yeon terus memandang laut yang terbentang di depan matanya .
"Siapa lelaki tu ?" tanya Lee setelah suasana sunyi menyelubungi mereka berdua .
Pertanyaan Lee dijawab dengan keluhan . Lee mengerutkan dahinya .
"Yeon ?" Lee mencuit bahu Yeon . Yeon tersentak .
"Err ? Ye ? Awak cakap apa ?" Yeon terkesima .
"Tak ada apa lah ." Lee bangun dari kerusi baring itu lalu berjalan ke tepi gigi air .
Yeon terdiam . Dia marah ke ? Atau merajuk ? Haishhh ..
"Lee .. " Panggil Yeon . Lee terus memandang ke laut .
"Lee . " kali ini panggilan Yeon makin kuat . Lee masih lagi mendiamkan diri .
"Joon !" Lee terus menoleh .
"Awak panggil apa ?" Yeon menarik nafas perlahan .
"Joon .. Ya, saya panggil awak Joon ." Lee memandang Yeon . Tajam .
Tiba-tiba kepala Lee seperti terkena renjatan elektrik . Lee terduduk di atas pasir .
Yeon berlari mendapat Lee .
"Joon .. Awak ok ke ? " Yeon mengusap kepala Lee .
Pandangan Lee tiba-tiba kabur lalu dia rebah di situ .
"Joon !"

Gikwang dan Min serentak bangun dari bangku setelah Yeon keluar dari bilik sakit .
"Macam mana dengan oppa ?" tanya Min .
"Min .. Unnie minta maaf . Unnie ta.."
"Tak pe .. Bukan salah unnie . Min faham ."
"Yeon .. Sebenarnya apa yang berlaku ?" tanya Gikwang .
"Saya .. Saya panggil dia Joon ." air mata Min mengalir .
"Joon .. Dah lama saya tak dengar nama tu . Apa reaksi oppa sebelum dia pengsan ?"
"Dia tak cakap apa-apa .. Tapi muka dia macam terkejut . Lepas tu dia terduduk dan pengsan . Saya sendiri tak tahu apa perasaan dia ."
"Maaf mengganggu .. Awak semua ni keluarga Encik Lee ke ? tiba-tiba mereka di sapa seorang doktor lelaki .
"Saya donsaeng dia . Oppa saya ok ke,doktor ?"
"Dia stabil . Tapi masih belum sedarkan diri . Saya dapati ada sedikit gegaran pada otaknya . Dia pernah kemalangan ke ? "
"Ya .. Dia pernah kemalangan dan hilang ingatan selepas itu ." celah Gikwang .
"Kemalangan .. Hilang ingatan .. Hurm .. Baiklah . " doktor itu menganggukkan kepalanya .
"Boleh saya berjumpa dengan omma atau appanya ?" tanya doktor itu .
"Omma ada dekat Seoul . Appa saya pula dah tak ada .." Min menundukkan wajahnya .
"Kalau macam tu saya akan minta Encik Lee di pindahkan ke hospital di Seoul ."
"Doktor .. Serius sangat ke keadaan Lee ?" tanya Yeon .
"Mungkin akan bertambah serius kalau pembedahan tidak dilakukan . Sebab tu saya kena dapatkan kebenaran keluarganya di Seoul ."
"Pembedahan ?"


No comments:

Post a Comment