nuffnang

Saturday 3 December 2011

I HATE THAT I LOVE YOU -episode 12



Pertandingan Bola Keranjang pada petang itu berjalan dengan teratur . Yeon dan kawan-kawannya melangkah masuk ke dewan sekolah bagi menyaksikan perlawanan antara pasukan senior dan junior sekolah mereka . Pelajar-pelajar lain sudah mula riuh dengan sorakan mereka .Yeon sudah semestinya akan menyorak untuk pasukan senior kerana buah hatinya bermain untuk pasukan itu .
"Semangat betul Yeon sorak untuk Joon ." tegur Youngmin .
"Eh, Young-young.. tak main ke ?"
"Malaslah .. Kwangmin hyung kan ada .. Dia lagi bagus dari saya ." seloroh Youngmin .
"Alah~ nak merendah diri pula .." Yeon mencuit bahu Youngmin .
Tiba-tiba sorakan pelajar dalam dewan itu terhenti . Masing-masing menunjukkan ekspresi terkejut .
"Kenapa ?" tanya Yeon pada Boram .
"Tu .." Boram hanya menunjukkan dengan jari telunjuknya . Yeon melihat arah yang ditunjuk Boram .
"Omo~" Yeon tergamam . Kepala Joon penuh dengan darah .
"Gikwang tertolak Joon .. Kepala Joon terkena besi tiang tepi tu .." terang Boram kerana dia tahu Yeon tidak nampak apa yang berlaku .
"Ah~ mereka nak bawa dia masuk ke bilik rawatan . Yeon, awak tunggu sini .. Biar saya tengok keadaan dia . Awak tunggu tau.. nanti saya datang." Youngmin berlari keluar dari dewan .
"Yeon ?" lamunan Yeon terhenti kerana sapaan Puan Kim .
"Err~ Ommoni .. bila sampai ?" Yeon berdiri lalu menundukkan kepala tanda salam .
"Baru je . Malam ni biar saya jaga Lee ya ." ujar Puan Kim .
"Tak apalah .. saya boleh jaga dia . Lagipun semalaman ommoni dah tunggu sini . Pergilah rehat ." Yeon senyum bagi menenangkan Puan Kim .
"Kami sekeluarga selalu menyusahkan kamu .."kata Puan Kim dengan sayu .
"Mana ada menyusahkan . Saya ikhlas . Lagipun, sayalah punca kepada apa yang berlaku ." Yeon memandang Puan kim dengan tenang .
Puan Kim mengusap kepala Yeon .
"Bukankah saya pernah cakap dulu .. Apa yang terjadi bukan salah Yeon . Mungkin dah takdir yang kami akan diuji sebegini . "
Yeon memegang tangan Puan Kim dengan erat .
"Ommoni jangan sedih . Saya sedia berkongsi ujian tuhan ini ." satu senyuman terbit di bibir Yeon .

Sudah hampir tiga minggu Lee terlantar di hospital . Keadaannya stabil tetapi masih belum sedar sepenuhnya . Yeon, Min dan Puan Kim bergilir-gilir menunggu Lee di hospital .
"Awal bangun ?" tanya Yeon .
"Ada shooting dekat Busan harini . Wahh~ bau apa ni ?" Shin berlari mendapatkan Yeon .
"Saya buat kari ..sebab Min pernah cakap yang dia suka kari .. Jadi semalam saya minta resepi dekat kawan ." ujar Yeon .
"Ambil hati adik ipar ke ?" Shin tersengih .
"Adik ipar ? Macam-macamlah Shin ni ." Yeon menutup api lalu mencari bekas makanan untuk membungkus masakannya .
"Hehe~ Yeon, malam ni awak tidur di hospital lagi ?" tanya Shin .
"Erm .. Mungkin .. Tengoklah dulu . Kalau esok Min ada kelas saya yang akan tunggu . Kenapa ?"
"Saya takutlah tinggal rumah seorang diri .. Omma dengan appa dan ke Jeju ."
"Kenapa tak stay je kat Busan ? Takkan awak nak ulang-alik ?"
"Saya kat Busan sampai tengahari je . Petang nanti nak kena balik syarikat kat sini pula .."
"Alah, awak tu dah besar~ berani lah sikit ."
Shin memuncungkan mulutnya setelah Yeon meninggalkannya seorang diri di situ .

Sungmin muncul bersama Min sebaik sahaja Yeon tiba di depan bilik ward 45 .
"Sungmin ?" Yeon mengerutkan dahinya .
"Excuse me, you are ..?"
"Sungmin oppa, ni la Yeon unnie yang Min ceritakan tu .." celah Min .
"Yeon ..?? Park Ji Yeon ?! " Sungmin tersentak .
"Yup .. takkan dah lupa kot ?"
"Ehem .. macam tak percaya je ni Yeon .. dah lain ." Sungmin merenung mata Yeon .
"Eloklah awak berdua dah kenal .. Sembanglah dulu kat sini ye, saya nak masuk jumpa omma ." Min meminta diri sambil tersenyum .
"Apa yang lain ?" tanya Yeon .
"Hah ? ouh .. haha~ ye lah, dah lain .. Dulu awak kan nerd ..rambut tocang dua, berkaca mata bulat . Memang lain sangat dengan sekarang . Rambut lurus je, siap pakai contact lens .. hehe~" Sungmin mengenyitkan matanya . Yeon tersenyum saja .
'Nak ayat aku lah tu, macam aku tak kenal perangai  kau ..'

"Apa dia buat kat sini ?" tanya Suzy .
"Apa maksud kau ? Dia kan sepupu aku ..mestilah dia ada kat sini ."
"Mesra semacam je aku tengok dia dengan Yeon unnie tadi ?" Suzy masih tidak mahu berhenti bercakap mengenai Sungmin .
"Dulu mereka satu sekolah . Sebab tu lah mesra . Takkan nak sombong pulak ." ujar Min sambil membelek majalah di tangannya .
"Ouh~ tapi .. aku tengok cara Sungmin lihat dia macam suka je ? Bukan dia suka kat kau ke ?"
"Huh .. kenapalah aku dapat kawan yang banyak tanya macam kau ni ? " Suzy memuncungkan mulutnya setelah mendengar kata Min .
"Min .." tiba-tiba Min ditegur Puan Kim .
"Omma dah nak balik ke ? Min boleh hantarkan .." Min meletakkan majalah ditangannya ke atas kerusi disebelahnya .
"Kalau kamu ikut omma, siapa nak tunggu Sunnie ? Omma takut oppa kamu tu sunyi .." ujar Puan Kim dengan nada kerisauan .
"Sungmin oppa dengan Yeon unnie kan ada . Yeon unnie dah cakap kat Min yang malam ni dia nak stay sini ." kata Min dengan senyuman .
"Hurmm.. baguslah . Kamu boleh tolong omma masak ."
"Tak payahlah masak, sebab Yeon unnie ada bagi bekal untuk kita ." Min berdiri lalu megangkat bekas makanan di atas meja di depannya .
"Yeon bagi ? " Min menganggukkan kepalanya .
"Jom, omma . Harini Suzy bawak kereta dia . Kita tumpang Suzy ye ." Min dan Suzy mengiringi Puan Kim keluar dari bilik itu .
"Ommoni nak balik dah ?" sapa Yeon .
"Er.. iya .. terima kasih sebab bagi bekal ye .." ucap Puan Kim .
"Ouh .. ok ." Yeon tersenyum manis .
"Nak Sungmin hantarkan ?" tanya Sungmin .
"Tak apa . Saya yang hantarkan ." celah Suzy .
Yeon dan Sungmin tunduk hormat kepada Puan Kim sebelum mereka pergi .

No comments:

Post a Comment