nuffnang

Thursday 30 June 2011

I HATE THAT I LOVE YOU -episode 4


Telefon berwarna biru itu sudah banyak kali berdering . Namun, tiada siapa yang menyambutnya .
Min yang baru keluar dari bilik mandi pantas berlari mendapatkan telefon .
"Yoboseo ?"
"Hei, Min ke ?" tanya pemanggil itu .
"Ne~ Siapa ni ?"
"Yah~ Kamu dah lupa kah suara saya ?" Min mengurut-urut dagunya .
"Mianhae .. Saya tak ingat."
"Haish .. Min ! It's me, your beloved oppa !"
"Wait~ Don't tell me ... Omo ! Sungmin oppa ?" Min jadi teruja .
"Yah~ Teruk betul awak ni ."
"Mian oppa .. Hehe .. Eh ? Macam mana oppa tahu nombor telefon ni ?"
"Omma awak telefon omma oppa semalam . "
"Ouhhh~ " Min menganggukkan kepalanya seakan Sungmin dapat melihatnya .
"Min ah~ Mana oppa awak ? "
"Oppa ? Oppa pergi training . Apa kata Sungmin oppa pergi tempat dia . " cadang Min .
"JT Entertainment kan ?"
"Yup .. ok lah oppa . Min nak bersiap . Hari ni ada kelas pagi ."
"Min belajar kat mana ?"
"Rahsia !"

Sungmin melangkah ke dalam bangunan JT Entertainment dengan rasa kagum.
'Besar juga bangunan ni . '
"Can I help you, sir ?" tanya seorang penyambut tetamu .
"Saya nak berjumpa dengan Encik Lee Chang Sun." Sungmin sempat menghadiahkan senyuman manisnya kepada gadis itu .
"Mari ikut saya ."kata gadis yang sudah kemerahan pipi itu .
Sungmin mengikut gadis itu ke dalam lif . Sungmin sengaja merenung gadis itu .
'Hot gila ! Adoii .. Kenapa dia pandang I macam tu?' tanya gadis itu dalam hati . Sungmin tahu gadis itu sedang dalam kegelisahan .
Tiba-tiba pintu lif terbuka .
"Eh ? Sungmin ! "
"Shin ! Kau buat apa kat sini ?"
Shin melangkah masuk dalam lif . Gadis tadi menarik nafas lega .
"Aku trainer kat sini la . Kau pulak buat apa ?"
"Aku cari sepupu aku . Lee Chang Sun . Kau kenal ?"
"Lee ? Budak Boston tu ? Siapa tak kenal . "
"Lee ?? Haha~ Dah lama aku tak dengar orang panggil dia macam tu ."
"Huh ??" Shin mengerutkan dahinya .
"Yalah~ Dulu kat Boston je orang paggil Lee . Aku pun pernah duduk dengan dia kat Boston . Kau nak tahu ? Sebelum dia duduk kat Boston, orang panggil dia Joon je ."
"Joon ? Kenapa pulak ?  ."
"Hurmm .. Arwah bapa dia yang suka panggil Joon . Aku pun tak tahu kenapa ?"
"Arwah ? Dia dah tak ada bapa ke ?"

"Hyung .. Awak buat apa kat sini ?"
"Dia cari awaklah ."Shin menjawab bagi pihak Sungmin .
"Apa khabar ?" tanya Sungmin .
"Baik saja . Ada hal ke nak jumpa saya ? "
"Ada hal baru boleh jumpa awak ke ?" sindir Sungmin .
"Hee~ mian .."
"Lee .. Yeon mana ?"Shin bersuara .
"Tak tahu ..? Satu hari tak nampak dia . "
"Ok. Hyungie~ ada nampak Yeon ? "tanya Shin pada Junhyung pula .
"Tak~ Hara pun dah hilang .."
"Awak ni, kalau saya tanya pasal Yeon mesti nak selitkan jugak nama Hara . Kenapa eh ?" tanya Shin lagi .
Junhyung hanya tersenyum .

No comments:

Post a Comment