nuffnang

Monday 27 June 2011

I HATE THAT I LOVE YOU -episode 1




"Sunnie ..! Cepat bangun ! Kamu ni .. hari-hari bangun lambat . Kamu lupa ke hari ni hari apa ? Takkan hari pertama pun lambat juga ?" bebel Puan Kim
Lee menggosok-gosok matanya ... 'Bising la omma ni...' rungut hati Lee .
"Yelah, omma .. " jawab Lee kemalasan .
Hari ini Lee akan memulakan latihan pertamanya di Korea . Dia baru berpindah dari Boston . Ommanya mengambil keputusan untuk kembali ke tanah air setelah kematian bapanya . Syarikat JT juga telah bersetuju untuk menukarkan Lee ke Korea . Lee masih lagi berstatus trainer di Syarikat JT . Menurut pengarah, Encik Ji Hyun, Lee masih belum bersedia untuk menjadi penghibur . Masih banyak perkara yang perlu diperbetulkan dalam dirinya . Lee juga mengaku bahawa dia masih belum bersedia . Apatah lagi, dia baru sahaja kematian bapa tersayang .
"Sunnieeeeeeeeeeeeee ! Kenapa kamu masih terbaring di situ ! Cepat siap ! Hish .. Susah betul jadi omma kamu ... " Puan Kim marah-marah sambil mencubit pipi anak sulungnya itu .
"Ommaaaaa~ Sakitlah .. Yea .. Saya bangunlah ni . " Lee mencebik sebaik sahaja ommanya melepaskan cubitan .
"Cepat !" tersentak Lee dengan jeritan ommanya .
"Arasso~" Lee mencapai tuala yang tersangkut di tepi dinding dan dengan cepat dia masuk ke bilik mandi setelah menerima jelingan tajam ommanya .


Perlahan-lahan Min menyuap bubur nasi ke dalam mulutnya . Matanya tak lepas memandang ommanya .
"Omma ..? Are you ok ?" tanya Min .
"Uh ?? Aaa~ ok je .. Kenapa ?" jawab Puan Kim yang baru tersedar dari lamunan .
"Omma risau pasal oppa kan ?" tanya Min lagi .
Puan Kim mengeluh perlahan . Sememangnya Min anak gadis yang pandai . Min pandai membaca isi hatinya . 
"Omma tak payah risaulah . Oppa pandai sesuaikan diri . Lagipun Min nampak oppa macam dah ok sejak kita balik sini ." pujuk Min .
Puan Kim tersenyum kelat . Kata-kata Min memang ada benarnya . Tapi dia tetap risau . Lee seorang yang penuh dengan rahsia . Walaupun semasa kematian suaminya, anaknya itu tak pernah menitiskan air mata walau sekali pun . Puan Kim tahu . Lee bersikap begitu kerana tidak mahu membebankan hatinya . Dia juga tahu, Lee sedih kerana Lee dan suaminya amat rapat seperti kawan rapat yang tak dapat dipisahkan .
"Omma ? Kenapa termenung ? Saya nak pergi dah ni." Lee mematikan lamunan Puan Kim .
"Err .. Eh, Min ! Kamu masih makan ? Cepat sikit . Suruh abang kamu hantar ke kampus ." ujar puan Kim .
"Mwo ?? Oppa hantar ? Tak mahu .. Saya bukan budak kecil . Saya boleh pergi sendiri ." kata Min sambil menjeling oppanya .
"Ya~ kamu ingat kamu tu siapa nak cakap macam tu ? Kamu memang budak kecil . Tengok, rendah sangat !" Lee berdiri di sebelah Min yang sudah bersedia mahu ke kampus .
"Oppa~" muka Min masam mencuka .
"Ops.. Mianhae donsaeng .. Oppa tak berniat pun nak kata awak rendah . Hehe~" Lee mengusap kepala Min .
Puan Kim sekadar tersenyum melihat telatah dua orang kesayangannya itu .

No comments:

Post a Comment