nuffnang

Monday, 4 July 2011

I HATE THAT I LOVE YOU -episode 6


Min berlari masuk ke kawasan kampus . Ini kali pertama dia terlewat . Setelah melepasi koridor utama, Min memperlahankan langkahnya . Perlahan-lahan dia menintai ke dalam kelas . Min mgerutkan dahinya. 'Mana Cik Choi ?' tanya hati Min . Min masuk ke dalam kelas yang huru-hara itu .
"Cik Choi tak masuk ke ?" tanya Min setelah duduk di sebelah Suzy .
"Dia ke pejabat sebentar . Aku dengar ada student baru ." Nicole menjawab bagi pihak Suzy .
"Oh~ eh ? Suzy, kenapa masam je ?" tanya Min lagi . Suzy memandang Min .
"Mana ada .." Suzy terus bangun dari tempat duduknya .
"Suzy, nak pergi mana ?" tanya Nicole pula .
"Tandas ."
Min dan Nicole hanya memandang Suzy keluar dari kelas .
"Kenapa dengan Suzy ?" tanya Nicole kepada Min .
"Manalah aku tahu .. Hurmm .."

Mata Min dan Nicole terbeliak sebaik sahaja Cik Choi memperkenalkan pelajar baru itu .
"Patutlah Suzy bad mood .. " bisik Nicole .
Min mencebik .
"Apa mamat ni buat kat sini ?" tanya Min dengan perlahan .
"Macam aku tahu jea .." Nicole terus memandang pelajar baru itu .
"Bukan dia dah duduk Beijing ke ?" tanya Min lagi .
Pelajar itu duduk betul-betul di hadapan Nicole dan Min . Mereka saling berpandangan .
"Min, Nicole ! Mana Suzy ?" tiba-tiba Cik Choi bersuara . Pelajar di hadapan mereka terus menoleh ke belakang .
"Min ? Nicole ?"
"Hai, D !" sapa Min dan Nicole serentak .

Yeon melangkah dengan hati yang senang . Dia telah mendapat tawaran untuk menyanyikan lagu tema untuk sebuah filem . Akhirnya impiannya untuk menjadi penghibur bakal tercapai . Semasa mahu naik ke tangga dia terserempak dengan Lee . Serta merta senyumannya hilang .
"Hai, Yeon . Happy je ? " sapa Lee .
"Hurm .. Hai ." balas Yeon dengan hambar .
"Junhyung hyung dah bagi tahu awak ?" Lee menghulurkan sekeping kertas kepada Yeon . Yeon menyambut dengan selamba .
"Eh ?? Awak pun .."
"Yup ! Bagus kan ? Kita dapat kerja sama-sama ." Lee tersenyum lebar . Yeon tergamam .
"Tapi .. Junhyung sunbae kata Gongchan yang .."
"Gongchan tarik diri ." sekali lagi Lee memotong kata Yeon .
Yeon mengeluh . 'Gongchan !!' jerit hati Yeon .
"Kenapa Yeon ? Muka awak masam je ." ujar Lee .
"Eh .. Mana ada masam .. Masin je ." kata Yeon endah tak endah .
"Hai Yeon . Hai Lee . " sapa Hara yang kebetulan berada di situ .
"Hai Hara ." balas Yeon dan Lee .
"Tahniah ye . Junhyung oppa dah cerita kat saya . " Hara menepuk bahu Yeon .
"Baru saya perasan .. Kenapa awak seorang je yang panggil Junhyung hyung, oppa ?" tanya Lee tiba-tiba .
Hara memandang Yeon sambil tersengih .
"Suka hati saya lah ..! Hehe~ "

No comments:

Post a Comment