nuffnang

Wednesday, 6 July 2011

I HATE THAT I LOVE YOU -episode 8


Sudah hampir dua jam Lee termenung di tepi tingkap biliknya . Walaupun malam hampir menutup tirainya, namun mata Lee masih segar . Dia memikirkan kata-kata Yeon semalam . Benarkah apa yang berlaku 9 tahun yang lepas ? Kenapa dia tidak dapat mengingatinya ?
Tiba-tiba Lee terdengar bunyi tapak kaki seseorang di luar biliknya . Lee melihat jam yang tergantung di dinding . Pukul 5.45 pagi . Siapa yang berada di luar biliknya ? Lee melangkah perlahan ke arah pintu . Dia terdengar seseorang berbisik .
"Sabarlah~ Kau tunggu je kat luar . Aku nak ambil barang jap ." Lee memasang telinga . Dengan perasaan curiga, dia membuka pintu biliknya .
"Min ?" rupa-rupanya bisikan itu milik donsaengnya .
"Eh, oppa .. Oppa terjaga ke ?" mulut Min hampir terkedu .
"Min nak pergi mana ni ? Besarnya beg ?" Lee menunjuk kepada beg yang berada di tangan Min .
"Oppa~ oppa tolong Min eh ? Omma tak kasi Min ikut Suzy, sebab tu Min nak keluar senyap-senyap ." bisik Min . Kali ini bisikannya lebih perlahan . Lee memandang tajam .
"Nak pergi mana ? Biar oppa ikut !" kata Lee . Min menggaru-garu kepalanya yang tidak gatal itu .
"Tapi ... Suzy cakap lelaki tak boleh ikut ." elak Min .
"Kenapa ?" Lee mendekatkan diri dengan donsaengnya .
"Sebab .. errmmm, Suzy cakap ..."
"Min, Lee ? Kenapa ni ? " tiba-tiba Puan Kim muncul .
"Eh .. morning omma . " Min tersengih lalu mencuit oppanya .
"Kamu berdua bergaduh ke ? Kenapa bangun awal sangat ? Min nak pergi mana bawa beg besar tu ?" soal Puan Kim bertubi-tubi .
Lee dan Min berpandangan .
"Min nak pergi, omma .. Semalam kan Min dah cakap kat omma, omma tak bagi . Tapi Min nak pergi juga . Suzy dah tunggu Min kat luar tu ." Min menunduk ke lantai .
"Sebenarnya Min nak ke mana ? Kenapa omma tak bagi ?" tanya Lee .
"Jeju .." kata Min perlahan .

Min berlari di tepi pantai meninggalkan rakan-rakannya . Dia tidak sangka ommanya akan membenarkan dia ke sini . Lebih menggembirakan, oppanya tidak ikut sama !
"Min ! Tunggu lah .." jerit Nicole . Min berhenti betul-betul di gigi air . Dia langsung tidak risau jika kasutnya basah .
"Min~ Aku tahulah kau happy . Tapi janganlah tinggalkan aku seorang diri .." kata Nicole dengan nafas tercungap-cungap .
"Eh ? Mana yang lain ?" tanya Min sambil matanya melilau ke kiri dan ke kanan .
"Gikwang and the gang pergi check in kan kita semua . Suzy .. aku rasa tadi D tarik dia . "
"D ? Omo~ kau tetap panggil dia D ? weh .. kita kat Korea lah . Panggil je la nama dia . Sini bukan Beijing tahu ! " Min masuk ke dalam air diikuti Nicole .
"Yelah~ Aku tak panggil D lagi . Tapi pelik lah  .. Dah lama tak panggil nama dia ."
"Pelik apanya ? Bukan susah pun nak sebut . Dongho ! Kan lagi elok dari panggil D . Poyo semacam je ." Min memuncungkan mulutnya .
"Haha~ bgi aku tetap pelik . Rasa janggal . " Nicole tersengih .
"Huh . Macam-macam lah kau ni .." Min berlari semulake tepi pantai .
"Min .. nak pergi mana ?" tanya Nicole sambil berlari kepada Min .
"Cari Gikwang ! "

No comments:

Post a Comment