nuffnang

Monday, 25 July 2011

I HATE THAT I LOVE YOU -episode 9



Lee melangkah menaiki tangga . Dalam fikirannya terbayang wajah Min semalam .
"Haish .. Tak patut betul ."
Lee sebenarnya tidak puas hati kepada ommanya . Dia risau jika Min keluar tanpanya . Dia juga pelik kerana selalu ommanya akan menyuruhnya ikut kemana Min pergi .
Setelah tiba di tingkat 6 dia menuju ke bilik latihannya . Wajah Yeon bersama Hara muncul apabila dia membuka pintu .
"Hei ." Sapa Lee . Hara dan Yeon membalas kembali .
Lee duduk di atas sofa yang terdapat di penjuru bilik itu .
"Awal sampai ? Selalu awak lah yang paling lambat sampai ?" tanya Hara pada Lee .
"Perli ke ? Hurm .." Lee menunduk .
"Lee ? Kenapa muka masam je ? " Yeon mendekati Lee .
Lee mengangkat mukanya .
"Saya risau lah . Omma bagi Min pergi Jeju dengan kawan-kawannya tanpa saya ." Yeon mengerutkan dahinya .
"Habis tu, kenapa ? Awak risau ?" tanya Hara pula .
"Mestilah ! Dah 20 tahun saya tak pernah berenggang dengan dia ." Yeon memandang Hara .
"Saya rasa lepas ni awak tak perlu risau lagi ." kata Yeon .
"Kenapa ?" tanya Lee .
"Sebab awak berdua akan ke Jeju petang ni ." jawab Hara . Mata Lee terbeliak .
"Betul ke ?" Yeon mengangguk . Lee tersenyum lebar . Kerisauannya tadi hilang sekelip mata .

Min memandang Gikwang dari jauh . Di sudut hatinya timbul satu perasaan yang dinamakan cemburu .
"Hey, Min ! Kenapa tak join mereka ? "tanya Suzy .
"Tak mahulah . Bukan aku kenal pun . Boringlah~ " Min melemparkan pandangannya ke laut yang luas terbentang di depan matanya .
"Huh ? Cemburu ? " Suzy menduga . Min mengetap bibirnya .
"Tak lah ! Mana ada cemburu . Kalau cemburu pun, cemburu dengan Dongho ."
"Dongho ? Why ? "
"Yelah, dia dah curi bff aku ..." Min memuncungkan mulutnya .
"Alah~ Ni kes merajuklah ni . Min, mana ada dia curi aku . Aku pun kawan je dengan dia ."
"Kawan .. Dulu pun cakap kawan jugak . Last-last ..."
"Min .. Mana ada . Aku pun tak nak perkara yang sama berulang . Aku tak sanggup nak hadapinya lagi ." Suzy menunduk . Matanya hampir bertakung .
"Suzy .. Sorry, aku tak bermaksud nak ungkit masa lepas .. Sorry~" Min rasa bersalah .
"Tak apa . Aku je yang terlebih emosi ." Suzy cuba untuk senyum .
Tiba-tiba ada sepasang tangan menutup kedua-dua mata Min .
"Guess who ?" tanya satu suara  .
"Siapa ni ? Suzy ?! "
"Aku kat sini~ kau teka je la sape yang tutup mata kau tu ." Suzy mengenyitkan mata kepada lelaki itu .
"Huh~ Janganlah main-main .." rayu Min . Sungguh, dia tidak mampu meneka siapakah orang yang menutup matanya .
'Gikwang ke ? Tapi tangan dia besar sikit ..' hati Min berbisik curiga .
"Apalah Min .. Oppa sendiri pun tak kenal " kata Lee selepas membuka mata Min . Min tersentak .
"Oppa !! Buat apa kat sini ? Bila oppa sampai ?" Min cemas .
"Rileks la Min . Oppa datang sini sebab ada meeting . Oppa baru je sampai . Tengok, tak sempat tukar baju pun ." Lee tersengih .
Min memandang Suzy . Suzy hanya mampu mengangkat bahu .

Yeon menarik tangan Lee . Lee cuba melepaskan diri, namun Yeon lebih cekap .
"Yeon~ nak pergi mana ni ? Saya tengah cakap dengan Min lah . Min ! Tunggu oppa tahu ! " Lee menjerit . Min lega kerana Yeon datang menyelamatkannya .
"Omo~ macam budak kecil .." perli Yeon .
"Wait ! Berhenti ! Stop ! " Lee menarik Yeon sekuat-kuat hatinya . Impak yang diberi sangat kuat, Yeon akhirnya terjatuh bersama Lee hingga menyebabkan matanya dimasuki pasir pantai .
"Lee ! ouch ! pedihnya mata saya .." Yeon menggosok matanya .
"Eh, jangan gosok mata tu . Nanti luka ." Lee menarik tangan Yeon . Lee mendekatkan wajahnya ke mata Yeon . Dia mahu meniup pasir yang terdapat pada mata Yeon .
Dari jauh, Suzy mencuit bahu Min .
"Tengok oppa awak .. Romantiknya~"
"Huh ? Apa mereka buat tu ?" Min curiga .
"Ah, biarlah . Sekurang-kurangnya awak takkan 'digari' lagi ."
Min tersenyum .
'Wah .. Oppa dengan Yeon unnie ? Sweet jugak ni !'

No comments:

Post a Comment