nuffnang

Saturday, 24 December 2011

I HATE THAT I LOVE YOU -episode 16


"Gikwang .. Boleh tolong tak ? " tanya Lee .
Lee mengambil tempat di sebelah Gikwang . Min dan Ommanya sibuk memasak di dapur . Yeon pula sudah lama pulang ke rumahnya .
"Tolong apa ? Kalau boleh tolong, aku tolonglah ." Gikwang mengerutkan dahinya . Dia tidak sangka Lee akan bercakap dengannya .
"Aku dah boleh ingat sikit-sikit . Aku pun ingat kau.. kau yang tolak aku masa perlawanan terakhir aku tu kan ? " Lee memandang Gikwang dengan tenang .
"Err, tapi masa tu ..."
"Ya, aku tahu kau tak sengaja . Aku dah boleh ingat keseluruhan suasana pada perlawanan tu . Aku pun ingat rupa kawan-kawan aku masa sekolah dulu . Aku pun ingat Choi Min Ho and the gang . Tapi .. kenapa ya ?" Lee mengerutkan dahinya .
"Kenapa apa ? Baguslah kalau kau dah boleh ingat semula . Apa yang kau nak aku tolong ? " Gikwang memandang Lee dengan penuh tanda tanya .
"Kenapa tak Park Ji Yeon ? Kau boleh tolong aku ingatkan dia tak ? Ingatan aku terhadap dia sangat kabur . Aku hanya tahu mukanya sebab gambar dia ada dalam album aku ."
Gikwang tersentak dengan soalan Lee . 'Nampaknya Yeon belum dedahkan identiti dia ...'
Gikwang serba salah . Dia mahu beritahu perkara sebenar tetapi takut kalau Yeon tidak membenarkannya .
"Ish.. Berat jugak kes kau ni . Tapi, buat apa kau nak ingat dia ? Kau bukannya suka dia pun . Walaupun aku junior kau masa sekolah dulu, tapi aku tahu yang kau memang tak suka dia . Boleh dikatakan yang kau membenci dia . Macam yang beritahu Choi Min Ho and the gang dulu, Park Ji Yeon tu hodoh . Dia cuma kuli kau aje . Betul tak ?"
Lee tergamam . Kepalanya berdenyut dan dia dapat mengingati kembali peristiwa itu .

"Kau tak malu ke ? Kau tu atlet kebanggaan sekolah, tapi asyik berkepit dengan budak nerd tu . " tegur Onew ketika mereka berada di bilik persalinan lelaki .
"Gila ke tak malu ? Malu sangat . Dah la hodoh, pastu asyik pegang-pegang aku ." kata Joon .
"Habis ? Asal tak cakap kat dia yang kau rimas ?" celah Taemin .
"Haah .. Kalau kau marah dia, mesti dia blah . Lagi senang kerja kau . " celah Key pula .
"Mana boleh . Nanti kerja aku siapa nak siapkan ? Aku kan atlet kebanggaan . Kerja sekolah tak siap, malulah .."
"Maksud kau, dia tu kuli kau ? " soal Gikwang dengan nada hampir menjerit . Entah sejak bila Gikwang berada di situ .
Joon mendekati Gikwang .
"Kau nak menyibuk hal aku ni kenapa ? Kau ingat, kau tu baik sangat ? Hei, walaupun aku kalah dengan kau masa perlawanan tu tapi tak bermakna kau boleh masuk campur urusan aku ." Joon sudah mencekak kolar baju Gikwang .
"Aku bukan nak menyibuk . Tapi aku kesian kat dia . Kau tak menghargai dia . Sebagai atlet kebanggaan, kau bukanlah sempurna macam yang aku fikir . Aku silap sebab berfikir begitu . Aku rasa orang lain pun akan kecewa kalau dapat tahu perangai sebenar kau ni . Huh ! Atlet kebanggaan konon ." Gikwang menepis tangan Joon lalu keluar dari situ .

"Oppa, Gikwang ? Buat apa kat sini ? Tak nak makan ?" tanya Min .
"Sekejap lagi kami masuk . Oppa ada hal sikit dengan Gikwang ."
Min tersenyum lalu mengangguk . Min masuk ke dalam rumah meninggalkan mereka berdua .
Lee memandang Gikwang .
"Aku minta maaf . Tapi... aku rasa hati aku takkan tenang selagi aku tak jumpa dia . Kau tolong bawa aku jumpa dia boleh ?"
Gikwang mengeluh .
"Kau nak ke jumpa orang yang kau benci ?"
"Gikwang, aku mungkin pernah membenci dia . Tapi dia adalah harapan aku untuk pulihkan ingatan aku . Mungkin aku mementingkan diri, tapi aku tak mahu hidup dengan penuh tanda tanya . Aku nak balik memori aku yang hilang . Dan yang penting, aku nak tahu macam mana aku boleh hilang ingatan . Tolonglah, Gikwang . Aku merayu pada kau ..." kata Lee dengan kesayuan .
"Aku bukan tak mahu tolong kau . Tapi....ada seseorang yang boleh tolong kau . Yeon ."
"Yeon ? Kenapa dia ? Kami baru saja kenal .." Lee terdiam sejenak .
Lee memandang Gikwang, lalu Gikwang mengangguk .
"Park Ji Yeon dan Yeon ...?" Lee bangun sebelum menghabiskan ayatnya . Dia berlari keluar dari kawasan rumahnya .

No comments:

Post a Comment