nuffnang

Sunday 4 December 2011

I HATE THAT I LOVE YOU -episode 15


Min dan Gikwang menghantar Yeon dan Lee ke lapangan terbang tanpa Puan Kim . Hati wanita itu sangat berat untuk melepaskan Lee .
"Oppa, nanti kat sana jaga diri elok-elok ya ? Jangan lupa makan ubat ." Pesan Min .
"Baiklah .. Tahulah oppa jaga diri nanti ya ." Lee mengusap kepala adik kesayangannya itu .
"Min jangan risau, unnie akan jaga oppa Min ni nanti ." ujar Yeon lalu memegang tangan Min lalu membisik pada Min .
"Gunakan peluang ni untuk pikat Gikwang~ "
Min tertawa selepas mendengarnya lalu mengangguk faham .
"Baiklah Min, Gikwang . Kani pergi dulu ya.. " Yeon senyum pada mereka lalu pergi dari situ bersama Lee .
Setelah Yeon dan Lee hilang dari pandangan, Gikwang meletakkan tangannya di atas bahu Min .
"Apa yang Yeon bisik tadi ? " tanya Gikwang .
Hati Min sudah tidak keruan mendengar suara perlahan Gikwang . Ditambah lagi dengan wajah Gikwang yang berada dekat dengan wajahnya.
"Err..Ad.. Adalah . Hal.. pp..perempuan ."
Gikwang tersenyum sebaik mendengan suara gagap Min . Tahulah dia akan perasaan Min pada ketika itu .
"Min~ jom ! " Gikwang menarik tangan Min .
"Pergi mana ? " Min menyambut genggaman tangan Gikwang .
"Dating ! "


"Lee, ni Encik Jell . Awak ingat tak ?" tanya Yeon . Encik Jell di hadapan mereka hanya tersenyum .
Lee memegang dagunya . Lama selepas itu dia menggeleng .
Encik Jell dan Yeon mengeluh perlahan .
"Yeon, macam mana ni ? Saya pun dia tak ingat . Macam mana dia nak ingat lirik ?" kata Encik Jell perlahan .
"Encik  jangan risau . Dia cuma tak ingat masa lampaunya . Tapi daya ingatannya masih kuat . " ujar Yeon .
"Baiklah .. Saya percayakan awak, Yeon . Malam ni awak berdua kena pergi ke studio untuk rakaman . Kita dah tak ada banyak masa . Petang ni saya ada mesyuarat dengan wakil dari Busan . Saya minta bantuan awak untuk berurusan dengan pihak studio . Boleh Yeon ? " tanya Encik Jell .
"Baik, Encik Jell ."

Semasa di dalam bilik rakaman, Yeon dan Lee menyanyi dengan baik sekali . Adakalanya mereka bergelak ketawa bersama kru-kru di dalam studio . Lee langsung terlupa akan penyakitnya . Yeon juga lupa bahawa Lee adalah orang yang pernah menyakiti hatinya .
"Okay, Lee..Yeon . Mula balik bahagian chorus tu ." arah salah seorang kru studio .
Lee dan Yeon menarik nafas panjang .
"Saranghae ije haji mothal mal
Saranghae ije hal su eopneun mal
Saranghae ije neoreul bomyeohal su eopneun mal
Saranghae saranghae saranghae saranghae"


Pagi itu Yeon bangun awal sekali . Lee masih tidur di atas sofa di ruang tamu apartment yang disewa oleh Encik Jell untuk mereka .
Yeon kedapur lalu menyiapkan sarapan . Ubat-ubat milik Lee juga di susun agar mudah untuk Lee mengambilnya .
"Lee .. Lee .. Bangun . Dah pagi ni ." kejut Yeon . Lee membuka sedikit matanya lalu mengeliat puas .
"Ermm .. Bau apa ni ? Sedapnya~ ."
"Saya dah siapkan sarapan . Pergi mandi cepat . Nanti sejuk pula makanan tu ."
"Tapi bukankah masih awal untuk bersarapan ?" Lee memandang pada jam di dinding .
"Semalam Min call . Dia cakap omma awak suruh balik awal . Dah, cepat mandi . Lepas makan kita terus ke lapangan terbang ." ujar Yeon .
"Yes madam !" Lee senyum  lalu mereka berdua tertawa .

"Saya termimpi sesuatu malam tadi ." kata Lee setelah mereka berdua duduk di dalam perut kapal terbang .
"Apa ?"
"Saya mimpi awak datang dan menangis pada saya . Kemudian wajah awak bertukar menjadi seperti gadis yang di dalam album gambar saya ." Lee menerangkan satu persatu .
"Park Ji Yeon ?" Yeon menduga . Jantungnya berdegup laju .
"Haah . Dia lah yang saya nampak . Erm, mungkinkah awak dengan dia ada kena mengena ? Adik beradik ?" tanya Lee .
"Kenapa awak tanya ?"
"Sebab wajah awak dengan dia hampir serupa ." Lee mengerutkan dahinya . Dia memandang tepat ke mata Yeon bagi meminta penjelasan .
"Awak pasti ke ?"
"Ya ! "
"Saya hanya akan beritahu kalau ingatan awak dah pulih ." Yeon menundukkan wajahnya . Dia gementar untuk menatap mata Lee .
"Tapi kenapa ? Macam mana saya nak ingat kalau awak tak beritahu ?"
"Saya nak awak sendiri ingat . Saya nak awak sendiri merasainya . Saya tak berhak menentukan rasa hati awak ."
"Tapi ..."

No comments:

Post a Comment