nuffnang

Saturday, 3 December 2011

I HATE THAT I LOVE YOU -episode 14



Oleh kerana Puan Kim kurang sihat, Yeon mengambil alih tempat Puan Kim untuk menjaga Lee .
Sudah hampir lima belas minit Yeon memerhatikan Lee yang sedang asyik membelek album gambarnya . Pada saat itu Yeon tidak pasti apa yang ada di dalam fikirannya .
"Noona, ni siapa ? Kenapa dia ada dalam gambar ni ?" tanya Lee pada Yeon  .
"Mana ?" Yeon mendekati Lee yang berada di sofa . Sejak Lee sedar, dia memanggil Yeon dengan panggilan noona .
"Ni .. perempuan berkacamata bulat ni . Kenapa banyak gambar saya dengan dia ? Dia kekasih saya ke ?" Yeon mengambil gambar yang terdapat di tangan Lee .
"Perempuan ni, namanya Park Ji Yeon . Dia sekelas dengan awak . Dia antara pelajar pandai di kelas awak . Awak selalu suruh dia siapkan kerja untuk awak sebab awak selalu sibuk dengan pasukan bola keranjang sekolah awak . Dia bukan kekasih awak tapi dia sangat menyayangi awak dan dia harap suatu hari nanti awak juga akan menyayanginya ." kata Yeon perlahan . Dadanya sebak tetapi dia mampu menahannya .
"Park Ji Yeon . Sedap nama tu . Cantik macam rambutnya yang bertocang ni . kan?" Lee tersenyum lebar .
"Cantik ? Tapi awak cakap rambut tu buruk . Awak lupa ? Awak kata awak paling benci perempuan bertocang macam dia ni ."
"Saya cakap macam tu ke ? Mesti dia terluka kan ? Teruknya saya.. Noona, saya ni teruk ke ?" Lee memandang tepat ke mata Yeon .
"Seteruk mana pun awak .. dia tetap sayang pada awak . Dia terlalu mencintai awak .." Yeon membalas renungan Lee dengan satu perasaan yang sukar diungkapkan .
Tiba-tiba jantung Lee berdegup kencang . Dia terus memandang ketempat lain .
"Lee, kenapa ni ?" tanya Yeon kerana Lee seperti keresahan .
"Tak ada apa lah noona . Err, saya nak tidur lah . Selamat malam . " Lee berlari ke katilnya lalu menutup seluruh badannya dengan selimut .
"Tidur ? Tapi awal lagi ni . Awak tak nak makan dulu ke ?" tanya Yeon . Tetapi pertanyaannya dibiarkan sepi . Yeon hanya tersenyum .
Walaupun Lee suadah melelapkan mata tetapi dia masih belum tidur . Dia sendrir tidak pasti kenapa renungan Yeon membuatkan jantungnya berdebar .

Lee berjalan di sekeliling rumahnya . Kata doktor dia boleh pulang dan berehat di rumah . Rawatan susulan masih akan dibuat kerana Lee masih belum dapat mengingati apa-apa .
"Lee, awak buat apa sorang-sorang kat sini ?" tanya Yeon lalu duduk di buaian di taman buatan Puan Kim itu .
"Er, noona . Bila sampai ?"
"Baru je . Saya ada bawa makanan kegemaran awak . Nanti kita makan sama-sama ye ." Yeon tersenyum
'Dup...Dap!' jantung Lee seakan-akan berhenti sedetik akibat senyuman manis Yeon itu .
"Lee ?" tegur Yeon .
"Err.. Noona, jomlah masuk . Saya..saya dah lapar ." Lee cepat-cepat masuk ke dalam rumah .
"Kenapa dia gagap semacam ?" kata Yeon pada dirinya .
"Eh, Yeon cakap dengan pokok ke ?" sapa Gikwang yang baru tiba .
"Ehehe.. tak ada lah . Min mana ? Bukan tadi dia dengan awak ?"
"Dia teman Suzy pergi beli barang . Boleh saya duduk sini ?"
"Duduklah . " Gikwang mengambil tempat disebelah Yeon .
"So .. dengar cerita minggu depan awak nak pergi ke Jeju lagi ." Gikwang memulakan perbualan .
"Yup . Saya nak bawa Lee sekali . Kami nak siapkan rakaman yang tergendala ."
"Ouh .. Erm, Yeon .. Awak masih macam dulu ke ?"
"Macam dulu ? Maksud awak ?" tanya Yeon kembali .
"Perasaan awak ... pada dia, masih sama ke ?"
"Mestilah sama .. kadang-kadang saya rasa ianya makin bertambah . " Yeon tersenyum .
"Awak tak takut terluka lagi ?" tanya Gikwang dengan ragu-ragu .
"Terluka .. Saya tak takut . Sebab perasaan saya pada dia menaikkan lagi semangat saya untuk memiliki dia ." kata Yeon dengan semangat .
Dari jendela rumah itu Lee memerhati mereka dengan satu perasaan yang dinamakan cemburu . Dia cemburu kerana Yeon kelihatan begitu mesra dengan Gikwang .
'Tak boleh jadi ni ..'

Yeon menghulurkan skor lirik nyanyian kepada Lee . Lee memandang kertas itu dengan rasa hairan . Yeon melihat sekililing bilik yang tersusun rapi itu . Sekarang mereka hanya tinggal berdua saja di dalam bilik Lee itu .
"Apa ni, noona ? Sajak ke ?" tanya Lee sambil membelek-belek kertas itu .
"Sajak ? Taklah . Lagu.. lagu yang awak kena nyanyi dengan saya ."
"Lagu ? Nyanyi ? Saya ni pandai nyanyi ke ?" soal Lee bertubi-tubi .
"Mestilah .. Awak kan penyanyi .. Dah . Cepat hafalkan . Nanti saya ajar mcam mana nada dia ."
"Penyanyi ? Wah ! Popular ke saya ?" Lee masih tidak berhenti bertanya . Yeon mencebik .
"Stop asking please .. Cepat, baca dan fahamkan lirik tu ." arah Yeon .
"Arasso, noona ." Lee tersenyum lalu menyebut satu persatu senikata yang terdapat dalam lirik tersebut . Yeon hanya mendengar dan melihat .
"Wah~ lagu cinta .." kata Lee setelah menghabiskan lirik terakhir .
"Awak suka lagu tu ? Saya yang gubah lirknya ." kata Yeon dengan gembira .
"Wah ! Noona sangat hebat ! " Lee menepuk kedua-dua tangannya .
Yeon tersenyum manis apabila dipuji begitu .
Sekali lagi, kejadian yang sama berulang . Jantung Lee berdegup laju . Lee sudah tidak keruan . Matanya dilarikan pada skor lirik ditangannya .
"Lee ? Kenapa ni ? Muka awak merah semacam .." Kerisauan jelas terpancar di wajah Yeon .
"Eh, yeke ? Haha~ Takde apa apa lah .. Saya .. Erm .. "
"Ya ? Kenapa Lee ? " Tanya Yeon .
"Erm.. Noona, boleh saya tanya satu soalan ?" Lee mengangkat wajahnya setelah menarik satu nafas yang agak panjang .
"Tanya apa ? Banyak pun saya tak kisah ." Yeon merapatkan lagi dirinya pada Lee .
"Erm .. kenapa saya panggil noona, noona ? " Yeon mengangkat keningnya setelah mendengar soalan Lee .
"Entah ? Saya pun tak tahu . Lepas awak sedar je, terus awak panggil saya noona ." Yeon tersenyum .
"Oh .. Jadi saya yang memandai ? "
"Haha .. Soalan apa lah yang awak tanya ni .. Tapi kan, memang patut pun awak panggil saya noona . Sebab saya lahir 4 bulan awal dari awak ." Yeon tergelak sendiri .
Lee di depannya masih terkaku kerana terpesona akan kecomelan Yeon .

No comments:

Post a Comment