nuffnang

Saturday, 3 December 2011

I HATE THAT I LOVE YOU -episode 13



Malam itu Yeon tinggal sendirian bersama Lee yang masih terlantar di katil . Yeon mengambil kerusi lalu duduk bersebelahan katil Lee . Sedang Yeon asyik merenung Lee, telefon bimbitnya berbunyi .
"Yoboseo~" Yeon menjawab panggilan itu .
"Yoboseo, Yeon . Sungmin ni .." ujar suara di hujung talian itu .
"Oh . Sungmin . Nak apa ?"
"Erm, saja je nak dengar suara awak . Awak tengah buat apa tu ?"
"Awak lupa ke, saya kat hospital .." Yeon jawab seperti acuh tak acuh .
"Mianhae .. saya lupa pulak . Yelah, dapat bercakap dengan orang cantik ..semua lupa .Hehe~" Yeon menjelirkan lidah setelah mendengar kata-kata Sungmin .
"Er..Sungmin ah~ Kalau dah tak ada apa-apa .. saya nak letak ye, saya busy ni . " Yeon memberi alasan .
"Busy ? Apa yang busy sangat tu ?"
"Adalah .. Nanti kita sembang lagi ye . Ok, bye .." Yeon mematikan talian .
Yeon menarik nafas lega . Yeon bangun dari kerusi lalu dengan perlahan dia ke tepi tingkap bilik itu .
Hujan renyai-renyai di luar masih belum berhenti sejak beberapa jam yang lalu . Keadaan pada waktu itu mengingatkan Yeon kepada peristiwa 9 tahun yang lalu .

Yeon berlari-lari anak mengejar Joon . Dia tidak tahu sejak bila Joon meninggalkannya dibelakang .
"Hah ! Dapat pun ." Yeon memegang tangan Joon setelah puas mengejarnya .
Joon hanya mengeluh perlahan .
"Joon, apa kata lepas ni kita pergi makan mee nak ? Saya belanja ." Yeon tersenyum .
"Saya tak lapar ." pendek saja jawapan Joon .
"Joon .. kenapa muka awak masam je ? Ni mesti sebab game bola keranjang minggu lepas kan ?"
"Tolong jangan sebut pasal tu lagi .. Yeon, awak balik je la .. Saya nak bersendirian malam ni ."
"Bersendirian ? Pada hari kekasih ni ? Tak .. saya tak mahu balik . Saya nak teman awak ." Yeon memeluk lengan Joon .
"Yeon ..."
"Hei, Lee Chang Sun ..." tiba-tiba sekumpulan lelaki menegur Joon .
"Choi Min Ho and the gang rupanya . Nak apa ?"
"Tak ada apa, saja nak kacau kau dengan awek nerd kau ni ." celah Onew .
"Dia bukan awek aku lah ." Joon menjeling pada Yeon .
"Bukan awek ? Berkepit je, takkan bukan awek kot ." sindir Taemin .
"Kau macam tak tahu je perangai si Yeon ni .." Joon mengeluh .
"Yeon, sini jap ." panggil Key .
"Apa ?" tanya Yeon tetapi masih memeluk Joon .
"Kau ni tak malu ke ? Dah terang lagi bersuluh yang Joon tak suka kat kau . Kau syok sangat ni kenapa eh ?" ejek Key . Joon hanya mendiamkan diri .
"Hati aku, perasaan aku, apa kau tahu ? Ish ! " Yeon mencubit lengan Key .
"Aduh, sakitlah gila ! "
"Omma.. omma .." suara Lee mematikan lamunan Yeon .
"Lee .. Awak ok ke ? Lee ?" Yeon memegang lembut tangan Lee .
"Omma .. omma mana ?" Lee membuka sedikit matanya . Mukanya pucat sekali .
"Nanti saya panggilkan doktor . Awak tunggu ye .." Yeon berlari keluar dari bilik itu . Tanpa dia sedari air matanya berlinang .

Encik Jell merenung Yeon tejam .
"Saya minta maaf . Saya tetap nak tunggu Lee ."
"Tapi macam mana dengan kontrak yang awak berdua dah tanda tangan tu ?"
"Saya yakin, minggu depan Lee akan pulih dan saya sendiri yang akan bawa dia ke Jeju . Saya janji Encik Jell ."
 Encik Jell mengerutkan dahinya .
"Macam mana kalau Pengarah Han tanya saya ? Apa saya nak jawab ?"
"Biar saya yang jawab !" kata Yeon tegas lalu melangakah keluar dari bilik pegurusan itu .
Yeon mengeluh sebaik sahaja pintu ditutup .
"Yeon . Kenapa ni ?" tanya Hara .
"Saya .. err . tak ada apalah . Jom makan . "

"Mworago ?? Abang awak hilang ingatan lagi ?" Gikwang mengerutkan dahinya .
Min mengeluh perlahan lalu menganggukkan kepalanya .
"Perkara yang sama berulang .. Dia tak ingat apa-apa kecuali omma dan appa . Saya hampir menangis bila dia tanya pasal appa . Dia ingat apa masih hidup ." kata Min perlahan .
Gikwang memeluk bahu Min bagi meredakan perasaannya .
"Err.. Sorry ganggu, boleh tak saya nak pinjam Min sekejap ? Ada hal sikit ." kata Yeon yang baru saja tiba .
"Kenapa unnie ?" tanya Min sebaik sahaja Gikwang berlalu dari situ .
"Unnie dah jumpa pengurus kami ..dia cakap tak boleh batalkan . Rakaman tu mesti siap dalam bulan ni . " Yeon berkata sambil memegang tangan Min .
"Unnie tak cakap ke oppa sakit ?"
"Sudah.. semua unnie dah cakap . Tapi tetap tak boleh sebab Lee dah tanda tangan kontrak tu . Kalau nak batalkan memang susah ." Yeon menggigit hujung bibirnya .
"Hurm .. nanti Min cuba cakap dekat omma . Unnie tak yah risau sangat eh . Sebab oppa hanya perlu menyanyi kan ? "
"Takkan nak suruh Lee menyanyi dalam keadaan ni ?" tiba-tiba perbualan mereka dicelah Puan Kim .
"Omma .. oppa tu hilang ingatan je, bukan bisu . Lagipun untuk jangka masa pendek je . Lepas oppa nyanyi, selesailah masalah dia ." terang Min satu persatu .
"Tak .. Omma tak benarkan ! Macam mana kalau apa-apa terjadi nanti ? Min, cukuplah omma dah kehilangan appa Min .. Omma tak mahu kehilangan anak omma pula ." mata Puan Kim sudah bergenang dengan air mata yang akan melimpah pada bila-bila masa sahaja ..
"Omma .." belum sempat Min menghabiskan ayatnya Puan Kim terus pergi dari situ .
Min dan Yeon terkedu . Suasana hospital itu bertambah sunyi pada ketika itu .

No comments:

Post a Comment